5 / 5

respons

€ 3.048

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 14.05. en Woensdag, 15.05.
RH
Top instrument
Richard Hulshof. 21.10.2023
Top instrument, heeft ook een collega uit het orkest op gespeeld en ik merk wat voor de één juist de sterke punten zijn voor de andere mindere zijn. Om te beginnen blaast die lekker aan en zit er een extreme dynamiek in het instrument. De slots (plek waar de noten zitten zitten) zijn extreem duidelijk, voor sommige mensen te duidelijk merk ik.
Hij is extreem flexibel, blaast iets zwaarder dan ik verwacht had (in vergelijk met een Selmer of Van Laar) maar vindt dit niet storend of onprettig. Het is verder een super fijne trompet. Heb bewust voor de gelakte gekozen omdat Yamaha er om bekend staat dat de klank bij alle trompetten met lak iets warmer klinken. Het mondstuk wat erbij zit is zeker niet bij favoriet, ik speel vnl op een Bach 2, maar als het een Yamaha zou zijn dan zou ik liever op een 11B4 blazen. Daarmee is het bereik wat ik haal gewoon groter en speelt voor mij minder vermoeiend.
Al met al, gewoon een mooi instrument waar je jaren plezier mee kan hebben.
respons