1 Recensie

Takamine GD93CE-NAT

Verwachte verzenddatum: Woensdag, 8.05.
Tegenvaller
HartWill 02.07.2023
Eindelijk heb ik mijn minste gitaar gekocht.
De hals van de gitaar is heel smal, wat hem slecht bespeelbaar maakt en ik heb kleine handen. De snaren zitten erg dicht op elkaar wat tokkelen erg lastig maakt (buzz tegen nagels). De gitaar heeft erg lage frets wat hem ook niet prettiger bespeelbaar maakt en je echt moet gaan uitdokteren hoe je het best een barre legt om alle snaren eronder goed ingedrukt te krijgen. Voor slaggitaar is deze gitaar wel meer geschikt (ook qua klank). De klank is redelijk helder, de fosfor snaren klinken heel erg crispy op deze gitaar, wat ik niet mooi vind en dus heb ik ze vervangen voor gewoon brons wat het geluid iets verbeterde. De klankkast brengt een erg dun geluid voort, zelfs een beetje zielig te noemen vind ik, om de gitaar goed te kunnen horen is versterken echt wel nodig. De elektronica is een TK-40D, en best goed te noemen. Wel jammer dat ook hier weer het stemapparaat van een g is voorzien die op zijn kop staat.

Achteraf heb ik wel spijt van deze gitaar, hij staat vooral leuk op de standaard want de gitaar is prachtig om te zien... en daar staat hij dan vooral daar hij het bij lange na niet haalt bij mijn 250 euro goedkopere Ibanez.