Steinberger Guitars Spirit XT-2 Standard Bass BK

Keurige bas met de juiste ergonomische ingerdienten
Pauluzz 27.12.2018
Deze bas ziet er keurig uit, en is netjes gebouwd.
De minpunten vind ik met name de meegeleverde snaren.
Deze geven af (zwarte vingers) en klinken nogal dof.
Ik ga andere snaren uitproberen en hoop dat de doffe klank dan is opgelost en niet te maken heeft met de pick-ups.

Ander nadeel is het ontbreken van een strap extender. De originele Steinberger heeft een verlengstuk voor de strap aan de body bij de halszijde. Deze voorkomt dat de bas gaat kantelen, en dat de bas niet te ver naar links hangt waardoor je te veel moet rijken met je linker hand en arm om de 1e fret te spelen.
Ik heb zelf een verlengstuk gemaakt en het probleem is opgelost.

Verder een ergonomisch goed ontwerp.
M.a.w. een lichte bas (goed voor de rug) en zeer makkelijk mee te nemen in de bijgeleverde gigbag.
De bas speelt prima en ontstemd vrijwel niet (redelijk ongevoelig voor temperatuurwisselingen)

TIP; schaf meteen de string adapter aan zodat je alle merken (long-scale) snaren kan gebruiken en niet gebonden bent aan double ball type snaren.