5 / 5

Sennheiser ew 100 G4-865-S 1G8

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 30.04. en Donderdag, 2.05.
b
Verassend goed bereik!
basmeyer 28.07.2021
Veel betere transmissie dan met de andere banden zoals de 600 MHz.
Altijd kraakheldere ontvangst. Nog nooit een dropout gehad, ook niet in grote theaters waarbij de artiest enorm ver de zaal inging en de ontvanger aan de zijkant van het podium stond met een manteau en een hoop zooi ertussen.
Als gast FOH technicus van tourende bands merk ik wel dat de 1800 MHz band toch nog vrij onbekend is bij theaters en festival waar ik kom.
De batterijen gaan lang mee. Ik gebruik er ook oplaadbare Powerex 2400 mAh AA cellen in, gaat uitstekend. Na soundchecken zet ik hem uit maar ook als ik dat niet doe en de mic de hele avond incl. de pauzes laat aanstaan met een verse lading of nieuwe batterijen kan ik er van op aan dat alles goed gaat.
Qua geluid klinkt de combinatie met de 865 kapsel fantastisch. Ook al is de 865 geen true-condenser zoals de 965, je geniet toch van een heldere, dus weliswaar back-electret, maar evengoed zeer rijk condensator geluid. Bij zowel de Sennheiser 865 en 965 is dat heerlijk straight-in-the-face en helder. Voor alle vrijwel alle type stemmen goed geschikt. Het is wel zo, zoals bij de meeste condensators, dat degene die hem hanteert wel een beetje afstand moet houden om niet te veel proximity effect te krijgen. Minimaal een pinkje tussen lippen en korf is een altijd een goede vuistregel, maar zie het maar eens tactisch over te brengen aan een ervaren en zeer bekende artiest (die het evengoed fout doet)...
Zeer aan te bevelen. Zou na inmiddels 4 jaar na aankoop en intensief professioneel bühnegebruik zo weer een set van aanschaffen.

Tip: vergeet niet om de niet-meegeleverde antenne kabels die van de achterzijde van de ontvanger naar de voorzijde van de rackmount moeten komen (mocht je de ontvanger in een rack monteren) mee te bestellen. Hiervoor kun je de volgende prima kabels gebruiken die te vinden zijn in the Thomann webshop als: AKG BNC Front Cable Set
En je hebt daar 2 (!!) van nodig.