MOTU M2

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 8.05. en Vrijdag, 10.05.
m
Vooral pluspunten!
mvd2020 03.02.2021
Om thuis voice-overs en podcasts op te kunnen nemen, was ik op zoek naar een simpele en degelijk gebouwde audio-interface. Criteria die ik hanteerde tijdens mijn zoektocht kwamen vooral uit op het ruisniveau. Daarmee bedoel ik zowel het ruisniveau bij de microfooningangen als bij de koptelefoonuitgang, want omdat ik de interface thuis gebruik, vind ik het ook fijn om te genieten van goede muziek in mijn vrije tijd.

De MOTU M2 kwam binnen en het viel direct op dat het een no-nonsense interface is. Alle benodigde functies zijn aanwezig, zonder veel bijzondere extra's. Deze basisfuncties zijn erg goed uitgevoerd: er is nergens ruis te horen en het is een groot voordeel dat de fantoomvoeding per kanaal in te schakelen is. Dat heeft niet iedere interface. Daarnaast is de aan/uit-schakelaar op de achterkant een welkome toevoeging. Omdat ik de interface gebruik op een laptop, is het goed om zoveel mogelijk stroom te besparen en de interface uit te doen als ik deze even niet nodig heb.

Nadelen? Bijna niet. Als ik tóch iets moet noemen, is het de korte USB-C kabel. Daarnaast voelt één van de 48v-knopjes relatief fragiel aan. Dat is jammer, maar geen ramp.