respons

€ 1.598

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
ES
Voldoet niet aan verwachtingen
Eveline S. 13.08.2020
Allereerst: Deze review heeft betrekking op het instrument en niet op de service of levering van Thomann. Na jarenlang naar volle tevredenheid op Moeck gespeeld te hebben betekende deze bas mijn eerste teleurstelling. Het eerste exemplaar dat ik ontving bleek een behoorlijke wolf in de lage G te hebben. Dusdanig dat lange noten niet zonder horten en stoten gespeeld konden worden. Als cellist ben ik bekend met dit verschijnsel, bij een cello is dit redelijk eenvoudig te verhelpen. Bij een blokfluit niet, dus heb ik een vervangend exemplaar gevraagd en ontvangen (prima geregeld door Thomann).
Helaas had ook de tweede bas hetzelfde probleem. Ik ben geen blokfluitbouwer dus of het iets in het productieproces is dat niet goed is afgesteld is weet ik niet, maar voor mij was het reden om een andere keuze te maken.
De bas speelt verder prima, blaast goed aan in alle registers en ook met mijn kleine handen is hij goed bespeelbaar. Klank is ook erg mooi. Afwerking prima, prachtinstrument om te zien. Ik vind het dan ook erg jammer dat die wolf roet in het eten gooit.
Wellicht is het iets dat alleen in een bepaalde productieserie zit, ik kan me nl. niet voorstellen dat Moeck dit acceptabel vindt.
respons