Lewitt LCT 140 AIR

Verwachte verzenddatum: Woensdag, 8.05.
Dit zocht ik!
Rasound 23.08.2019
Ik was op zoek naar hihatmics. Nou, eigenlijk een mic voor de ride eerst...
Nu heb ik een paar AT2035's en een matched pair nt5's. De grootmembraan At2035's als spaced overhead en de nt5's voor mn 2 hihats. Voor de ride gebruikte ik uit nood een sm57.

Ik had al reviews gezien van de Lewitt lct 040 match en 140 air en ik was zeer benieuwd. Allereerst moet je zelf ervaren wat het verschil is tussen deze 2.
De 040 match is eigenlijk de 140 air zonder filters. Dedicated overheads dus of x/y-plaatsing.

1 AT2035 heb ik onder de ride geplaatst en 1 "overthekickmic".
De Rode nt5's zijn overheads nu.

Toen heb ik de Lewitt 140 air besteld en op mn main hihat geprobeerd.
Eerst zonder filters. Dit zijn trouwens duidelijke schakelaars die goed te verzetten zijn (geen klein plat schroevendraaiertje nodig!).
Het enige nadeel en daarmee 1 ster minder voor afwerking is het feit dat de microfoon recht in zn klem moet zitten,anders klemt ie minder omdat ie niet overal rond is dankzij het schakelaarspaneeltje. Gelukkig kan ik de richting van mn haakse xlr aanpassen.

Goed, zonder filters valt al op dat ie heel duidelijk is. Echt fijn geluid.

Omdat ik de mic vrij dicht op de hihat moet plaatsen vanwege overspraak van splashes en zo is een -12dB filter fantastisch!
De 80hz highpassfilter werkt ook goed, je merkt meteen strakkere mids.
"air" -filter zou suggereren dat je tophoog er bij krijgt. Er staat bij de schakelaar ook een bultje in de hoogcurve getekend.
Bij mij zorgt het ervoor dat er echt clarity uitgesmeerd wordt in de mix, heel smooth wow! Voor mij is dit een dedicated hihatmic!

Mn microfoons hebben allemaal een betere bestemming nu bijkt.

Ik heb zojuist de tweede besteld voor mn x-hihat:)