Korg microKEY 37 MkII

Gratis verzending verwacht tussen Donderdag, 2.05. en Vrijdag, 3.05.
Voor de heb.
Rasound 28.11.2018
Ik ben even gaan kijken naar een midi-keyboard. En ik miste ook nog de mogelijkheid om ergens een 'spannende toon' onder te zetten. Je komt wat merken tegen en Korg is wel meteen het merk waarvan je hoopt dat ze iets voor jou hebben.

Dit formaat kon ik perfect kwijt, schappelijke prijs, niet teveel poespas.
Grote toetsen hoefde ik niet, het is zomaar een speledingetje.
Aanslag is wel wat dynamisch maar verwacht geen gevoelige expressie van je pianoconcerten haha.

Ik gebruik het in Reaper, hang het aan de pc en 'pling', aan de slag.
Het doet wat het moet doen en verder voelt het nog best wel oké aan. De modulatie heb ik nog niet geprobeerd maar het pitchwiel doet het prima iig.

Dus: Als je serieus keyboard wil gaan spelen zou ik op zijn minst 2 octaven extra willen hebben (14 toetsen)
De aanslagen zijn té assertief om goed aanslaggevoelig te kunnen oefenen.

Maar: Waar ik het voor wil gebruiken voldoet dit product uitstekend. Toetsen voelen prima en al met al lijkt het redelijk stevig te zijn.

Ik ben nog niet met die Korg software aan de slag gegaan. Ik vermoed dat ik dat ook niet echt nou ja... Ik zie wel.