€ 1.029

MH
Morgan Hoornweg 11.09.2021
ALGEMEEN

Al langere tijd was ik op zoek naar een elektrische contrabas die kwaliteit bied tegen een redelijke prijs. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de Ibanez UB804-MOB. Deze is zeer handzaam, gemakkelijk mee te nemen in de meegeleverde gigbag en mooi neer te zetten met de meegeleverde standaard die op hoogte af te stellen is.

AFWERKING:
De Ibanez UB804-MOB is zeer mooi afgewerkt, geen onregelmatigheden te ontdekken en ziet er prachtig uit. De toets is van Jatoba gemaakt ipv het slechter verkrijgbare ebbenhout. De afwerking is in mijn geval perfect en de knoppen zijn gemakkelijk geplaatst en goe bereikbaar. Vier individuele zadels per naar zijn individueel af te stellen en dit maakt het afstellen in stuk beter.

GELUID:
Het geluid van het instrument is perfect, de toon is nog wat te tweaken, maar klinkt goed en diep met een prachtig timbre. De piezo elementen geven het geluid goed weer. Al met al ben ik zeer tevreden over de aankoop om hiermee Jazz, Fusion en neo-klassieke muziek te spelen en op te nemen in mijn bescheiden home-studio