Harley Benton Ultimate Drive

Levering ongeveer tussen Donderdag, 2.05. en Vrijdag, 3.05.
h
Luide overdrive!
hibber 30.05.2017
Jaren lang heb ik maar 1 overdrive op mijn pedalboard gehad en nu wilde ik naast mijn milde overdrive/boost een vollere en krachtigere overdrive, na veel recensies te hebben gelezen en bekeken nam ik de proef op de som.
Een krachtige overdrive? Die kreeg ik!

De behuizing voelt heel professioneel aan, als ik die naast een EHX of DOD leg voelen ze allemaal even stevig. De aan/uit schakelaar voelt goed aan en 'klikt' niet hoorbaar door je versterker (sommige budget pedalen hebben dat helaas wel). De knoppen draaien soepel en de hi/low switch is ook makkelijk te bedienen. Een dikke plus vind ik dat de 9v input diep in de behuizing zit waardoor je hem er niet makkelijk uit krijgt als je wild op het podium bezig bent.

En dan het belangrijkste hoe klinkt hij en hoe is het pedaal in gebruik?
Ik zetten hem aan met alle knoppen op 12 uur en ik werd weggeblazen! Wat een sound! De overdrive geeft een geweldige scheur sound. AC/DC en Guns N' Roses sounds gegarandeerd!

Naast dat de sound heel goed is is de bediening helaas wat minder. Het pedaal is heel luid. Dus het volume van het pedaal staat bij mij op een kwart. Het lijkt ook of de tone knop ook het volume voor een deel bepaald. Als je de tone meer open draaid word het geluid ook harder...
De gain is dan wel weer perfect te regelen. Tot 1/4 erg fijne milde drive, op de helft een vette rock sound en helemaal open met een boost aan zelfs goed voor metal en hard rock!

Voorlopig blijft hij zeker op mijn pedalboard en voor dit geld echt een waardige 'ocd' clone!

Great product for a great price
Anoniem 05.07.2016
Now we all know what we should actually call this pedal. The OCD clone by Harley Benton. Does it rock like the original OCD? Oh yes it does!

First of all the sound that this pedal adds to your original tone is just phenomenal. You can use it as a mild boost, a crunch, a simple overdrive on Guitar, Rhodes, Sax, Mic, whatever you like. There is a lot of headroom in terms of gain and level, but IMO that's a very good thing.

The controls are as you'd expect from any guitar pedal. Tight, sturdy but still easy to control. There is not a lot more to it than that, just get one and try it out yourself, it's so cheap!

Een warme blues drive
Jimoto 21.03.2022
Een klein beetje van deze HB ultimate drive en het geluid krijgt al een warme klankkleur. Powerchords rollen eruit. Solo's vinden de juiste diepte en sustain. Eenvoudig in te stellen, wel even de mogelijkheden uitproberen. Voor mij was een snufje al genoeg.

Super voor beginners
Gitarist1 26.03.2020
Super! Niet het meest uitgebreide, maar ook zeker niet te basic. Genoeg opties voor een zacht prijsje. Perfect dus voor beginners!

Een mooi pedaal voor een hele scherpe prijs
Ne-Yo 31.07.2023
De kwaliteit en de afwerking van dit pedaal is subliem. Toch is het geluid iets minder dan ik had gehoopt maar dit ligt natuurlijk ook aan mijn versterker en de gitaar zelf.

Utimate devil
Robbyrob.nl 07.08.2019
Overal a good cheap OCD clone with a very good sound.
For the price you cant go wrong. For the sound you get a winner!
Built is good enough for live gigs.

F
Sounds great
FrederikD 16.12.2013
Sounds great, really nice overdrive that can be both subtle and rough. only point about this pedal that one can complain about, is the potmeters for the gain (and volume). There's not a lot of change noticable once the pots go above 12 'o clock.

Sanderte 09.04.2019
Ik heb afgelopen weekend dit pedaaltje gekocht, en ik moet zeggen tot nu toe is het een van mijn favoriete pedaaltjes op mijn pedalboard. hij heeft een lekkere dik en zwaar gain geluid ideaal als je zoals mij vaak ruigere muziek speelt

Leuk speelgoed!
Anoniem 02.08.2016
Erg leuk speelgoed. Niet alleen voor je gitaar, maar ook voor je bas, of je synth! Geweldig voor net even een randje aan je geluid, of gewoon om je signaal helemaal "kapot" te maken! Erg leuk speelgoed voor in de studio!