4 / 5

Harley Benton HBV 990BEM 4/4 Electric Violin

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
p
Matig
pa4tim 21.08.2023
Plastic ziet er niet echt stevig uit. Kin-stuk zit voor mij totaal verkeerd en is niet verstelbaar. Doet zelfs zeer. Er staat nergens hoe je de schoudersteun moet bevestigen. Ik denk de rubbers om de boutjes in 2 van de 3 gaten duwen onder het batterij vak. Is ver van comfortabel en eigenlijk nutteloos. Drukt pijnlijk op de rand van mijn sleutelbeen.

De denkbeeldige fretten liggen niet haaks. Om een zuivere noot te krijgen moet ik op de E verder naar richting kam dan op de G snaar. Dit is bij de 4e positie al een halve cm verschil.

De stemsleutels zijn niet echt bruikbaar, de fijn-stemmers werken prima.

Het ding is niet echt resonant, plukken lukt in de eerste 3 posities, hogere tonen hoor je nauwelijks en een tuner pikt ze niet eens meer op. Vergeleken met een elektrische gitaar klinkt dit alsof er 100 jaar oude snaren opzitten. Misschien normaal voor violen ?

De opbergtas is best mooi en goed.

De strijkstok is krom,

Ik ben te veel beginner om hem verder te beoordelen qua geluid of spelen (Speel zo'n 40 jaar elektrische en akoestische gitaar)

De afwerking van de viool is best netjes. De electronica werkt goed. Eest maar beter leren spelen voor ik een betere elektrische viool koop.