Harley Benton CG300CE NT

Voor de prijs goed geluid.
Addepat 03.12.2020
Leuke gitaar. Ik gebruik hem momenteel weer dagelijks thuis voor oefenwerk. De versterker aansluiting zat van begin af aan los en ondanks meerdere pogingen het vast te draaien, ligt de aansluiting momenteel los in de kast. Vandaar twee sterren voor de afwerking.

Gitaar van geperst hout.
Jos_Way 22.08.2016
'k heb eens een documentaire gezien over hoe tegenwoordig een goedkope gitaar gebouwd word.
Men schilt een boom (net als een varken aan het spit) tot laagjes fineer waarna dat fineer door een hele lange oven gaat. Het fineer komt kurkdroog uit de oven.
Daarna legt men dit fineer kruislings op elkaar. De bovenste laag is een prachtig stukje fineer van dennenhout o.i.d. Daarna word het hout geperst tot een bovenblad, achterblad en zijkanten, met telkens een heel dun laagje mooi fineer op de zicht-kant. Kortom...
Het is dus een triplex gitaar zonder enige karakter in het geluid.
... Maar daar koop je deze gitaar ook niet voor... Je koopt hem om eens een keertje gitaar proberen te spelen, of, in mijn geval, Je pleurt de gitaar in je auto en hebt altijd een stukje muziek, als je onderweg vrienden tegen komt bij het haardvuur of kampvuurtje. 89 Euro voor een gitaar is belachelijk goedkoop voor zoveel plezier wat je eraan kan beleven...

Het geld meer dan waard
MultiKees 10.12.2020
Gekocht als reserve. Akoestisch geluid is echt verrassend goed! Het elementje klinkt echter minder, maar dat zie ik als extra. De snaren waren er in de fabriek niet goed op gezet. Bespeelbaarheid valt niets op aan te merken.