Graph Tech TUSQ XL Zero Fret Nut

Levering ongeveer tussen Donderdag, 2.05. en Vrijdag, 3.05.
Stemvaster
JocL 15.04.2018
In het kort: mijn Gibson LP ontstemde erg snel bij het opdrukken van snaren. De TUSQ nut van Graph tech lost dit probleem voor een heel groot deel op. Aanrader en het staat nog mooi ook .-).

Met name de G snaar op mijn Gibson LPM 2015 ontstemde bij een beetje opdrukken al. Nu is dat een bekend probleem bij headstocks zoals die van de LP. Met name de G en D snaren worden bij de kam naar de stemmechanieken toe fors afgebogen. De originele messing kam was door Gibson al door een titanium vervangen, maar dat loste alleen de vorming van groeven in de kam op (messing is zachter dan titanium...).

Het verwijderen van de originele zero fret en het installeren is heel makkelijk. Er hoeft niet geboord of geschroefd te worden. Kijk op youtube voor instructievideo's. Let vooral op het instellen van de juiste hoogte. Al met al een kwartiertje werk!

Positief:
* ontstemd heel veel minder;
* stemmen gaat makkelijk doordat het materiaal goed glijdt;
* makkelijk te installeren;
* staat mooi.

Negatief:
* niets.

WL
Uitstekende oplossing
Willem L. 24.03.2021
N.a.v. een eerder review besloot ik deze topkam aan te schaffen als vervanging van de messing nut die op mijn Gibson LPM zat. Ben erg blij met de tip. Thanks!