1 Recensie

Eurolite DMX Move Controller 512 PRO

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
H-
De nadelen wonnen het van de voordelen
Hans - Holding de Riddim 25.11.2019
Prima controller maar een aantal nadelen waar ik me niet overheen kon zetten.

Een van de belangrijkste redenen om deze controller te kiezen waren de gemotoriseerde faders. Dit zou een groot voordeel zijn als ze goed hadden gewerkt. Echter, ze zijn onnauwkeurig. De faders zijn zeer snel en krachtig gemotoriseerd waardoor, als een fader bijvoorbeeld van maximum naar minimum moet, hij hard tegen de nulstand aan klapt en door de klap soms een klein stukje terugslaat, waardoor niet de juiste stand wordt aangenomen. Dit gebeurde bij mij op alle faders en zowel in min stand als max stand. Dit nadeel neemt een stuk van het voordel van de motorfaders weg.

Verder voelen de drukknoppen niet prettig, een beetje goedkoop aan. De beschrijving geeft aan dat de knoppen verlicht zijn, wat dan handig is in het donker. Echter dit is niet het geval. De knoppen geven pas licht indien er een functie mee is geselecteerd. Het was handig geweest als de lampjes onder de knoppen altijd branden, bijvoorbeeld op een lage lichtsterkte, en dan feller indien geselecteerd.

Het allergrootste bezwaar aan de controller, zijn de irritant felle blauwe LED's, op meerdere plekken op de controller. Zelfs bij daglicht zijn deze zo extreem fel, dat je er door wordt verblind. In het donker is het helemaal niet te doen. Blauw is gewoon niet fijn in het donker en al helemaal niet met deze intensiteit. Ik heb dit bezwaar ook al eens met een geluidsmixer van een ander merk gehad. Ik begrijp werkelijk niet waarom fabrikanten hier niet op letten. De apparatuur wordt doorgaans in het donker of schemering gebruikt!!!

De programmering is ok. Het toewijzen van DMX adressen en kanalen is echt zeer flexibel en bruikbaar. Het maken van programma's, scenes, chases en shapes is, wanneer je door hebt hoe het werkt, prima te doen.

De controller kan geluidsgestuurd werken maar helaas alleen met een ingebouwde microfoon. Hier zou je toch een audio input voor willen hebben. Wel mooi is dat de gevoeligheid van de micro kan worden ingesteld.

Al met al, zeker een goede controller, maar gezien de nadelige punten vond ik hem te prijzig om hem met deze nadelen te accepteren en heb hem derhalve teruggestuurd.

Overigens uitstekende service van Thomann om de verzending en retournering voor hun rekening te nemen.