Ernie Ball 2217 Zippy Slinky

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
echt geweldig
Jannnnn 23.01.2023
De Zippy Slinkies zijn voor mij werkelijk een geschenk uit de hemel!

Heb een ernstige blessure aan mijn linkerhand. Zelfs 0.08-snaren worden problematisch. Maar 0.07 is zo extreem licht dat ik daar wel mee kan spelen!

Ik heb mijn Stratocaster opgenomen met 0.08 en daarna exact hetzelfde fragment met 0.07. Clean en crunch zijn vergelijkbaar: 0.08 is net wat strakker, maar het scheelt echt niet veel. Bij oversturing zijn de geluiden echt bijna hetzelfde. Ook sustain en bijgeluiden zijn vergelijkbaar. Zelfs met de acoustic simulator (van Bias fx2, mobile) blijven de 0.07's overeind. Is trouwens allemaal bij te regelen met eq, dus waar hebben we het over? Klinkt gewoon super!

Kortom: perfecte klank op een Stratocaster en een meer dan geweldige bespeelbaarheid.

Dit is werkelijk fantastisch want ik kan weer spelen!!

Aanvulling na paar maanden:
- de Acoustic Sim valt bij nader inzien tegen. Hoe langer ik de slinkies gebruik, hoe meer ik het geluid veel te dun vind
- clean en overstuurd blijven ook bij langer gebruik echt goed. ook voor mensen zonder blessures!
- de snaren gaan echt serieus lang mee