Epiphone Les Paul Custom Ebony

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 14.05. en Woensdag, 15.05.
NM
My Epiphone CustomEbony> What a Beauty and what a Sound
Nicky McDaddy 12.02.2023
Eindelijk na jaren wikken en wegen, diverse You Tube video's te hebben bekeken om diverse vergelijken tussen de dure Gibson Custom Ebony en der " goedkopere" Epiphoen versie van dese gitaar, nar te overwegen of ik niet toch de moderne Epiphone Les Paul Modern Grafite moet nemen of een Epiphone Profecy Black heb ik eindelijk deze gekocht want de afwerking met gouden hardware en het klassiek uiterlijk ben toch steeds maar weer teruggekomen op deze prachtige versie en daar staat ze dan!

Met uitpakken zie ik een goed verpakte prachtige uitziende gitaar. Perfecte afwerking, ook bij de binding geen onregelmatigheden en wat mij ook positief opviel is dat ze meteen goed afgesteld was, vlak en zonder Fretbuzz zoals ik het wellens bij andere gitaren heb gezien. dat is verder ook niet zo een ramp dan heeft mijn gitaarbouwer bij mij in de buurt ook wat te doen. Dit is echter bij deze gitaar, wat mij betrefft, niet nodig, gitaar tunen en spelen maar.
En wat een mooie Gibson sound ik hoor! Ik hoor wellens stemmen die zeggen dat het geluid van een " echte"Gibson Les Paul Custom Ebony dan toch veel beter is, ook zag ik in een You Tube Video dat de Gibson dan toch iets "Clenaner" is en iets meer "singt" ! Dat week ik allemaal niet zo goed, zo veel ervaring heb ik als "Amateur Hobby pingelaar" niet maar zeer groot vind ik persoonlijk het verschil niet! Ik vind ze prachtig klinken en ben er erg blij mee!
Enig minpuntje: De Producer pick ups moet je de twee volumeregelaar toch goed opendraaien maar kom te sound goed door maar dat is voor mij persoonlijk geen reden voor een aftrek van een sterretje maar andere ervarenere musicanten, die alles al in handen hebben gehad zullen hier wel wat kritischer zijn! Ook zag ik dagsommige de pickups hebben gewisseld voor een baar goudkleurige Lolar Imperials of Seymour Duncans.
Voor mij hoeft dat echter nog niet, ben eerst maar tevreden en vind de gitaar prima klinken!

Al met al een prachtige gitaar dit een een Les Paul voor een betaalbare prijs en een aanrader voor iedereen!!