Electro Harmonix Ravish Sitar

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
s
Sitar-emulator (let wel: NIET hetzelfde als sitar-imitatie)
sendanor 30.10.2022
Dit leuke speelgoed had ik al jaren op mijn verlanglijst staan (fan van en geïnspireerd door Beatles/George Harrison).

Zoals anderen reeds terecht opmerkten: het is nadrukkelijk NIET zo dat je gitaarversterker opeens een perfect akoestische imitatie van een Indische sitar laat horen, het is meer een emulator, het geluid is meer een synthesizer-versie van dat instrument.

Nu heb ik al een paar ander gitaareffectpedalen waardoor ik met wat geschuif en gedraai met regelaars een geluid kan creëren dat meer voor een sitar kan doorgaan: vooral door combinatie met mijn TC Electronics Hall of Fame 2 en het Key9 piano-pedaal van EHX kun je onverwacht leuke geluidscollages maken. En ALS hij niet te nadrukkelijk wordt ingesteld, levert de combinatie met het Boss SY1 synthpedaal ook prettige ondersteuning.

Zelf zie ik deze toevoeging aan mijn pedaalboard als een nieuwe creatieve input voor mijn eigen composities, zeker daarom is het ding een behoorlijke aanrader.

Het is wel even een kleine studie van meerdere dagen om de ins en outs van het pedaal te leren kennen, en ik had het in de bijgeleverde handleiding prettiger gevonden als er een afbeelding van het bedieningspaneel bij had gestaan.