Danelectro 58 Longhorn Bass BK

Goede bas maar kost wat werk
Basbas 13.07.2019
Ik wilde een jaren zestig sound en de keuze was dus tussen de Dan Electro of een Höfner. Uiteindelijk voor deze gekozen.

Ik heb een paar maanden moeten wachten maar uiteindelijk werd hij geleverd. De bas ziet er goed uit. Er hing een labeltje aan afgesteld in de VS. Waarschijnlijk om te laten zien dat er aandacht aan besteed was.

Uit de doos klonk de bas slecht. De snaren rammelden en veel boventonen. De hals was kaarsrecht! Ik heb de truss rod bijna anderhalve slag moeten verdraaien om een goede kromming te krijgen. Vervolgens de brug op de laagste stand gedraaid, het achterste element bijgesteld en er La Bella Deep Talking flats op gelegd. Wat overigens nog niet meeviel vanwege de kleine opening in het stemmechanisme.

Na een paar uurtjes aandacht heb je vervolgens wel een bas gewoon lekker jaren 60 klinkt en erg lekker retro uitziet. Radar Love aanzetten en meeraggen!

Komend weekend kijken hoe hij live klinkt, maar ik heb er alle vertrouwen in.