Behringer Xenyx QX2442USB

Gratis verzending verwacht tussen Maandag, 13.05. en Dinsdag, 14.05.
USB-versie valt toch tegen. Wel fijn voor Live!
Anoniem 07.10.2015
Toen ik in 2013 dit mengpaneel kocht verwachtte ik er erg veel van! Het was overal aangeprezen als een zeer goed mengpaneel en de USB-functie betekende voor mij dat ik hem ook als USB-interface wilde gebruiken.

Op het eerste gezicht een prachtig mangpaneel. Goed afgewerkt, vele functies. Het was pas toen ik een aantal zaken probeerde aan te sluiten (een paar inputs en mijn computer via USB) dat het lastig bleek om de juiste input naar de output die ik gebruikte te sturen. Dat heeft altijd weer voor problemen gezorgd, maar met geklungel kom je er altijd wel uit.

Hetgene wat mij het meest tegenviel was hetgene waar ik hem om had gekocht; de USB-functie. Ik had verwacht om zoals een echte USB-interface betaamt alle sporen apart op te kunnen nemen. Dit bleek al snel niet te kunnen; al het inputsignaal wordt naar 1 spoor gestuurd die opgenomen kan worden met je computer.
Daarnaast viel het geluid ook erg tegen. Via de speakers (dus direct naar de output) kreeg ik een goed geluid wat mooi klonk. De USB-preamp zorgt alleen blijkbaar voor veel kwaliteitsverlies. De geluiden kwamen niet meer overeen met wat ik eerst hoorde. Er was meer bas bijgekomen en het geluid klonk niet meer natuurlijk.

Kortom: Ik denk dat dit mengpaneel misschien niet in de studio gebruikt moet worden, maar dat hij beter terecht komt in een live-situatie