Behringer V-Tone Bass BDI21

Veelzijdige preamp voor een klein prijsje
Anoniem 31.05.2016
Deze preamp besteld op 23-12-2015 met als doel de basgitaar een buizengeluid te geven, maar dit pedaal doet nog veel meer! Een beetje spelen met de drive en treble knoppen en je krijgt er een metal sound voor terug. Ook een warme toon voor bijvoorbeeld slappen is in te stellen in een handomdraai.

Door de XLR uitgang op deze preamp kon ik de basgitaar rechtstreeks doorsturen naar de PA installatie, erg handig als je je live setup simpel wilt houden.

Het pedaal voelt in het algemeen erg solide aan en kan wel tegen een stootje, de zwakke plek op de lange termijn is denk ik de voetschakelaar, deze is van plastic en zal geen jaren meegaan bij frequent gebruik.

Pluspunten:

- Veel verschillende tonen uit 1 pedaal
- Pedaal is redelijk zwaar waardoor deze niet verschuift
- Door de XLR-out gemakkelijk aan te sluiten op bijvoorbeeld een PA installatie
- Draaiknoppen voelen solide aan

Minpunten:

- geluid kraakt als de batterij aan de lege kant is
- voetschakelaar voelt niet heel stevig aan

Conclusie:

Zoek je een goedkope preamp die je (bijna) alle soorten tonen kan geven die je maar kan wensen? Dan zou ik dit pedaal van Behringer zeker aanraden!

q
niet duur wel goed
qrt4004 16.10.2020
Ik kocht een basje van Harley Benton om eens wat baslijntjes in te spelen op demo's. Was niet meteen overdondert van het geluid, maar nu met deze Behringer V-Tone Bass BDI21 klinkt het allemaal al een stuk beter. Wordt enkel thuis gebruikt, want eerlijk is eerlijk, het ding zit niet in een metalen bakje dus toch wat fragieler. Niet duur en onze bassist het er meteen ook een gekocht.

S.G 07.06.2019
goede voorversterker voor bas om rechtstreeks mee de mengtafel in te gaan, werkt fijn en speakersimulatie is goed.

almost perfect
Anoniem 20.03.2017
For this price, probably you cant get a better tone. I really like the tube simulation and distortion. I use it for direct recording only and it does the job, especially if you are about to use it in metal music. Only, the footswitch looks not enough strong.

SC
Wel leuk
Studio C&W 18.02.2024
Na koppeling weinig verrast door de matige effecten.

BB
Behringer V-tone Bass DI21
Behringer Bass DI 11.06.2020
Heb deze Preamp gekocht om het geluid van mijn warwick rockbass $$ luider te maken. En dat doet het zeker! De bass en trebble boost helpt ook heel erg in het vormen van een unieke tone, en de verassend goede distortion geluiden helpen daar ook zeer goed in!

Overal, zeker een bang for your buck, en een ontzettende aanrader!

Dikke prima
Anoniem 14.06.2016
Ik gebruik deze Behringer V-Tone Bass BDI21 nu alweer een paar weken en hij bevalt me prima. Ik heb hem gekocht om mijn mondharmonica mee te versterken in de oefenruimte en kleine kroegen. Normaal gebruikte ik hiervoor een buizenversterker maar met een bluesband van 6 man is er wel eens ruimtegebrek.
De knoppen zijn goed te bedienen en na even uitproberen en draaien krijg je vanzelf een goed geluid. Van clean tot overstuurd, dit kleine plastic bakje kan het allemaal.
Hij voelt wat goedkoop aan, hij is van plastic en het voelt een beetje als speelgoed. Maar hij kost natuurlijk ook niet veel en daarentegen klinkt ie echt supergoed. Zeker in combinatie met een Green Bullet. Ik krijg er een mooie diepe klank uit met een beetje scheur.
Ik heb hem alleen nog niet gebruikt waar hij voor bedoeld is dus ik kan alle bassisten niet van dienst zijn, maar met mondharmonica klinkt ie erg gaaf.

JC
Werkt prima
Jacob C 25.02.2020
Voor het geld wat je betaald, krijg je een mooi ding

Veelzijdig, goedklinkend en handige pre-amp voor je basgitaar
Basray 13.06.2022
Ik gebruik hem vooral in huis als voortraject voor een willekeurige eindversterker. Werkt altijd en zo heb je onder alle omstandigheden een prima (oefen)sound. Pas wel op met de polariteit van een adapter. Die wijkt af. Bij mij ging dat mis 😱.

Stanibassisto 09.05.2017
Prijs kwaliteit heel solid product - aanrader voor extra punch en een leuke overdrive!