Behringer B-1

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 30.04. en Donderdag, 2.05.
Beste microfoon voor het geld
NickIsNotMyName 27.04.2017
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik gebruik 2 van deze door voor radio maken en inspreekwerk, en voor dit doel voldoet de B1 prima. Vergelijkingsmateriaal: Røde Broadcasters.
Heb het tweetal ook een keertje binauraal gebruikt, ging ook prima.
Ik kan niet zeggen dat ik vind dat ze kleuren.
Groot voordeel is dat er maar één element in zit, dus ze 'luisteren' maar één kant op.

Wordt in zeer net koffertje geleverd, met schuimdop (anti-plop), spin, en belangrijk: silica-gelzakje.

Aandachtspunten:
* elastiek van spin wordt na jaren vaak te los. Eenvoudig te vervangen, via internet zijn nieuwe elastiekjes zo gevonden
* spin is niet allerstevigst
* element kan niet zo goed tegen vocht (zoals alle condensatormics). Na iets minder dan 5 jaar gebruik moest ik mijn twee B1's vervangen (gekraak en ruis). Sindsdien doe ik er na gebruik een doorzichtige plastic zak omheen, met een silicagelzakje erin. Af en toe silica uitdrogen in de magnetron, en de huidige set gaat nu 5,5 jaar mee zonder randverschijnselen.