€ 1.149

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 14.05. en Woensdag, 15.05.
Matige kwaliteit
Resw 21.11.2021
In 2017 gekocht en wat heb ik een spijt van deze aankoop. De kwaliteit is ver te zoeken, mijn ibanez van 200 euro is duidelijk beter als deze bas!

Allereerst heb ik een stemmechaniek en de jack output in de loop der tijd laten vervangen omdat ze al versleten waren. Kan gebeuren, geen groot probleem. Het plastic plaatje waarop staat dat het een signature is is van slechte kwaliteit, maar hij werkt nog. De frets zijn overdreven dik, maar ieder zijn smaak. Echter wat ik altijd al slecht vond is dat de actie van de hals eigenlijk iedere week wel opnieuw kan worden afgesteld. (Terwijl mijn diverse andere bassen en gitaren in dezelfde ruimte staan en dat niet hebben) Vervolgens moet je dus bij de brug even intoneren, maar dat is slecht ontworpen. Je kan je schroevendraaier niet recht op de schroef zetten om een brugzadel heen en weer te draaien! Dus de kop van die schroeven gaan in de loop der tijd stuk.

Na anderhalf jaar pauze wilde ik er weer wat podia mee op gaan, dus de bas even langs een goede gitaarbouwer gebracht voor een afstelbeurt, want ik heb al tijden intonatieproblemen met deze bas. Nu blijkt dat de hals is getordeerd! En ik kreeg ook te horen dat dat vaker gebeurt met warwick bassen. (Let wel, dit is een kwaliteitszaak en zonder verkooppraatjes) Diezelfde gitaarbouwer gaat dat gelukkig netjes corrigeren, maar het vertrouwen in deze bas en het hele merk is wel weg om eerlijk te zijn. Deze bas is hooguit de helft van het aankoopbedrag waard, en dan zet ik nog hoog in.

Wat er wel goed aan is: het gewicht en het geluid (zolang het dus werkt).

Voor mij geen (chinese) warwick meer.