Thomastik Infeld Red Violin 4/4 medium

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
Niet slecht, maar geen match voor Pirastro Obligato
Grietje 25.04.2019
Thomastik Infeld Red worden aangeprezen voor hun warme klank, daar ben ik het mee eens. Dat geldt ook voor Pirastro Obligato die ik hiervoor op mijn viool had, maar deze sets hebben ook duidelijke verschillen. De Infeld Red heeft wat ruis in de klank, waar de Obligato set warm maar helder klinkt. De Infeld Red spreekt minder makkelijk aan; Ik had veel last van piepende snaren, niet alleen e, maar ook a en soms d. Ik had het idee meer hars nodig te hebben dan gebruikelijk. Duurzaamheid: Obligato ging 1,5 jaar mee, vandaag sprong de d-snaar van de Infeld Red, terwijl deze zo'n 5 maanden op mijn viool zat en ik afgelopen half jaar veel minder intensief heb gespeeld. Voor mij is winnaar duidelijk Obligato, zowel qua prijs-kwaliteit als speelgemak.