€ 1.198

rk
Goede en degelijk sub
richard kas 13.03.2024
Ik heb 2 van deze subwoofers aangekocht voor binnen en kleine buitenactiviteiten. De eerste optische indruk bij het uitpakken was dat het een zeer solide bouw betreft. Wel zijn de subs echt onhandelbaar zonder wielen maar dat is prima op te lossen, de bouten zitten immers al op de goede plek dus advies is direct mee bestellen en plaatsen.

Eerste indruk:
Ik was bekend met de TP118 qua geluid welke me een beetje tegen vielen echter. Ik had in eerste instantie dan ook niet een hele hoge verwachting maar eerlijk gezegd was ik positief verrast. De subs drukken behoorlijk en hebben een goede weergave. Ik heb ze gewoon plain out de box getest met de HPF op 90hz.

Indruk na enkele malen gebruik:
Ik ben nog steeds zeer te spreken over het geluid en de druk die de subs leveren. Ze doen niet onder voor gerenommeerde merken qua klank. Ik gebruik deze inmiddels ook wat vaker buiten icm op dit moment de achat115ma. Een mooie combinatie waarbij het zwakte punt de top zijn in deze. Wel merk ik dat de subs wanneer je tussen de beide subs in staat behoorlijk druk geven maar wanneer je in rechte lijn ervoor staat het relatief afgezwakt is wanneer de sub in lengte staat. leg je hem plat dan is het gewoon goed en strak echter de achat115ma zijn dermate zwaar waardoor ik ze niet op een tussenstatief durf te gebruiken. (probleem van de top!)

Hoewel de subs op wielen staat is het als je alleen bent toch nog wel werken om de subs van a naar b te krijgen. Daarom heb ik wat rond gekeken en gemerkt dat bijvoorbeeld een RCF 8004-AS relatief gelijk zijn als deze en dat terwijl dat een enkele sub is. Ik ben dan ook in overweging of ik wellicht toch niet ga overstappen maar dit is dan niet vanwege het geluid maar vanwege handbaarheid!

Algemeen:
de subwoofer is zwaar dus zoals gezegd, wielen zijn een must. De lak lijkt me redelijk goed voor elkaar. Ik heb echter wel op de rand van onderkant naar achterkant een rubberen stripje geplakt zodat je de speaker hierop achterover kan tippen zonder de kast te beschadigen.

Conclusie:
Echt een dikke sub die behoorlijk van zich laat horen. Wat aan het gewicht maar dat is in verhouding aan de grote. Liggend spelen ze het mooiste. Ik heb wel wat gespeeld met de instelling middels een DSP (in mengpaneel) en heb de instelling van de DSP408FIR passieve set overgenomen wellichtwaar met een kleine tweak. Ik heb het idee dat dit net even het laatste puntje op de i is waarmee ze net wat meer drukken.

Mooi speaker voor de prijs
Sjoerdt 31.10.2023
Deze speaker in december 2022 aangeschaft,
Voor de prijs een enorm mooie deal, zit een mooi geluid in en kan erg hard, geen verschil te horen tussen deze speaker en duurdere merken.
Heb er twee aangeschaft en doe klussen tot 300 man met twee subwoofers. Al met al echt waar voor je geld!