the box pro Mon A12

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
Voor het geld een goede monitor
Anoniem 12.09.2016
Voor onze band zoeken we al een tijdje monitoren. We spelen in Kerken, waar we wel gebonden zijn aan het uiterlijk van het podium. Hierdoor gaat de voorkeur uit naar monitoren die niet direct lomp of groot ogen.

De afwerking is geweldig. Een netjes ogende monitor. Het grote voordeel is dat de aansluitingen aan de zijkant zitten. Dit verbetert het zicht vanuit de zaal. De aansluitkabels zijn netter weg te werken.
Alle functies die een monitor nodig heeft zitten er wel op. Dat is absoluut goed.

Maar het geluid is wel een ding. Qua klank klint de monitor absoluut goed. De bandleden geven qua klank de voorkeur aan de MonA12 boven vergelijkbare monitoren. Er zit echter wel een ruis in de monitor. Deze is niet direct overheersend, maar wel aanwezig. Tijdens normaal gebruik / spelen hoor je de ruis niet. Maar tijdens stille momenten tussen nummers of tijdens andere elementen van de dienst is de ruis hoorbaar voor de muzikanten. Op dit moment belet de ruis ons niet om in de toekomst meerdere van deze monitoren aan te schaffen.

🎤
Goede prijs/kwaliteit
🎤🎚🎧 26.06.2021
Ontwerp:
+ Professioneel en robuust uiterlijk.
+ Compacte behuizing.
+ Niet te zwaar (15kg).
+ Eenvoudig aan te sluiten.
- De flens zit tegenover de aansluitingen, waardoor er vuil en vocht in het versterkergedeelte kan vallen als de speaker op een paaltje staat.
Geluid:
+ Hard volume met een boost rond 1kHz.
+ FOH/MON-switch voor HF filter.
- Volumeknop lekt geluid wanneer het op 0 staat.
- Hoorbare ruis aanwezig (+/- 20dB).
Conclusie:
Voor kleine podia een prima budget monitor.

jP
Top monitor
just Peet 23.07.2019
Na alle vorige reviews over the box pro Mon 12 gelezen te hebben besloten om het gewoon ook te proberen..vanwege het geld hoef je het immers niet te laten. Snel in huis (na 2 dagen) en meteen getest en ik moet zeggen dat ik totaal verrast ben door de mooie degelijke afwerking en goede klank (balans hoog/laag) er is absoluut niets te veel gezegd in de positieve reviews! In de toekomst zeker nog een 2e erbij kopen..en de bijbehorende beschermhoezen niet te vergeten.