tc electronic Tube Pilot Overdrive

Levering ongeveer tussen Donderdag, 2.05. en Vrijdag, 3.05.
DC
Uit het Oostblok of Oost-Azië?...?!
Dr. Coenobite 11.09.2019
Iemand die niet bekend is met gitaarpedalen zou misschien kunnen denken - zeker gezien de legerachtige kleur en het woord 'pilot' - aan een 'detonating atomic device' .
Niet 'Made in USA' maar eerder in Rusland of nog obscuurder: in Noord-Korea. Met de voetschakelaar als 'dead mans' switch'. Nou zo ongeveer dan. Maar het is toch heus een buizen-scheurbak. Oerdegelijk en in ongeveer dezelfde prijsklasse als mijn eerdere TC Electronic Chorus en Delay. Hoe ze het doen voor dit geld...? Ik heb nog geprobeerd om IN het pedaal te kijken, maar de schroeven zaten op z'n Oost-Duits Muur-vast. Dus toch in een Oosblokland gemaakt...?!
Okee, dat fantaseer ik er maar op los om de spanning op te bouwen. Want ik ga je nu wel vertellen hoe die klinkt. Prima, het pedaal geeft heel realistisch een buizenklank met veel harmonische overtonen. Er is slechts één Drive en één Level-potmeter. Een Tone is er niet, maar als je dit per sé wilt, dan is dit bakkie niet de juiste keuze. Het bewerkte geluid gedft een stevige rafel. Eerder als een [Crunchy]-geluid dan als een 'zingende buizengeluid. Het vervormt aardig, maar 'duwt' niet over de rand heen, als je begrijpt wat ik bedoel. Goed om een versterker een extra (solo-)boost te geven. Niet als een krachtig sologeluid. Niet mijn topfavoriet, maar voor een simpele set up meer dan goed genoeg. En meer (vervorming) is niet altijd beter, is de Moraal, want zo behoud je meer dynamiek en speelfinesses. Al met al een leuke buizenvervorming voor een absurd lage prijs van een topmerk!