Superlux S502MKII

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
Prima stereomicrofoon!
RuudNL 11.04.2022
De Superlux S502MKII is duidelijk een verbeterde versie van de eerdere uitvoering. Lage eigenruis, prima frequentiebereik en een fraai stereobeeld zijn belangrijke kenmerken. Wel is de microfoon érg gevoelig voor luchtstromen, de bijgeleverde plofkapjes doen misschien iets maar dempen het effect van wind of 'plosives' onvoldoende.
In meerdere reviews lees ik problemen met 'piep' geluiden. Zelf ervaar ik dit absoluut niet. Mogelijk heeft de kwaliteit van de fantoomvoeding hier een belangrijke invloed, zeker 'switched mode power supplies' hebben vaak als nadeel dat ze geen 'schone' fantoomvoeding produceren.

Prima ORTF microfoon
Soundexpert 27.04.2024
Veel relatief weinig geld een prima stereo microfoon - de geluidskwaliteit is prima - doet werkelijk niet veel onder voor bijvoorbeeld een setje Neumann KM184. Alleen wel wat storingsgevoeliger - pikt soms wel storing van een GSM telefoon op.