SKB SC56 Uni Soft Case E-Guitar

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 8.05. en Vrijdag, 10.05.
e
bijna perfecte oplossing voor je Les Paul
elfj 29.04.2023
Ik wilde geen gitaarkoffer, maar geen enkele gitaartas leek me stevig genoeg voor mijn Gibson. Ook de softcases van Thomann en Gator geprobeerd. Die zijn wel stevig, maar niet écht hard. Dus mijn twijfels bij of die de kop van de gitaar wel genoeg zouden beschermen. Nu heb ik de bescherming van een koffer (want binnenkant is hard), maar ik kan hem wel op mijn rug dragen en heb ruimte voor accessoires.

Twee nadelen, tot nu toe: De balans is niet zo fijn. Zeker niet als je dus wat accessoires in het voorvak hebt. Heeft rubbervlakken aan de zijkant van de tas (zoals je de gitaar zou neerzetten), maar dan valt-ie vrij snel om. Ook als je de tas openmaakt, is het topdeel vaak te zwaar, dus blijft het onderste deel niet op de grond liggen (ook niet met gitaar, mijn gitaar is wel vrij licht voor een Les Paul).

Andere nadeel is dat de rits helemaal open moet, en dat is helemaal rondom de hals, om de gitaar erin of eruit te halen. Ik snap dat het bij dit ontwerp nodig is, maar het is wel een beetje onpraktisch.

Maar verder: bescherming is echt top, en het is supermakkelijk vervoeren. Echt, bijna perfect.