Seymour Duncan SH2N-4C BLK

Gratis verzending verwacht tussen Maandag, 13.05. en Dinsdag, 14.05.
Beste neck pickup van SD
Blexx 14.05.2020
De Jazz pickup in de neck van mijn ESP (rosewood fretboard en basswood body) geeft een mooie heldere, warme toon dat uitermate geschikt is voor solo's en licks/sweeps boven de 12e fret. Het bereikt ligt vooral goed op de midden en hoge tonen maar ook de lage tonen zijn duidelijk en niet 'muddy'.

Ik gebruik de jazz neck in combinatie met de TB-5 (SH-5 voor Floyd Rose) in de bridge en geeft een bijzonder mooi contrast in overgang van rhytm naar lead/solo's, omdat deze gelijkwaardig in output zijn.

Naast blues/jazz genres is deze neck pickup bijzonder geschikt voor rock en metal, waar overdrive en gain een heldere noot separatie noch al eens om zeep kunnen helpen. Dit is niet het geval met deze pickup. Ik kan geen minpunten bedenken voor dit pareltje van een pickup.