Seymour Duncan Quarter Pound Jazz Bass Set

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
Perfecte pickups
Edwinvanderputten 25.05.2020
Ik heb net een nieuwe Fender jazz bass gekocht en de standaard elementen, mwah...

Overigens, de hele bass... standaard dan, is een beetje la-la-la-la. Dus gelijk een aantal zaken aangepakt. Brug vervangen en de pickups.

De pickups van Seymour Duncan pasten direct; niks vijlen, schaven, boren, frezen.. gewon de oude eruit schroeven, nieuwe erin zetten. Dat is natuurlijk al een plus. Solderen volgens het bijgeleverde schemaatje; ook totaal duidelijk en geen punt.

De verpakking was al netjes; alles goed verpakt, duidelijke instructies. Plus dus.

Dan het belangrijkste; de klank. Ik hou van een stevige klank, er mag best een 'edge' aan zitten. Dat doet het goed in de mix en geeft je een herkenbare sound. Dat hebben deze pickups, veel meer dan de originele Fender pickups!

Ze springen er lekker uit. Knorren lekker, indien gewenst, maar kunnen ook mooi helder en crispy klinken.

Ik zeg: aanrader; voor dit relatief kleine bedrag koop je echt een dikke upgrade! Zeker in combinatie met een fatsoenlijk brug! Aanrader dus.

Edit: na een tijdje met deze set gespeeld te hebben, ging één van mijn potmeters kapot. Ik heb toen (tijdelijk) de pickups even rechtstreeks aangeloten, dus zonder iets ertussen. Woopa... wat een verschil!

Veel meer output, veel meer laag! Ik heb nu dus een schakelaartje ingebouwd waarmee ik de potmeters compleet kan ontwijken... dát is voortaan mijn geluid!

t
Helder
tom24 10.09.2019
Fijne upgrade. Heerlijk helder maar toch vol geluid. Geinstalleerd in mijn oude Frankenstein Jazzbas lijkt het soms bijna op een Precision. Het neemt het zacht volle geluid van de standaard elementen wel een beetje weg.