5 / 5

Veelzijdige gitaar
BartDD 10.06.2023
Na 5 maanden wachten eindelijk mijn exemplaar ontvangen. Hij ziet er zeer mooi uit en is qua SE lijn denk ik zo'n beetje het beste dat PRS heeft te bieden. Ik vind de vollere hals fijner aanvoelen dan de pattern neck, die veel platter is. De jumbo frets zijn even wennen, maar geven wel goede sustain en zorgen dat bends makkelijk gaan. De sound is erg goed en alle standen incl coil tap zijn zeer bruikbaar. Met de volume knop kun je ook nog veel verschil maken, zonder dat het dof wordt of dynamiek verliest.
Qua afstelling is het niet zo goed als de meeste Koreaanse SE gitaren die ik heb gehad; nut is niet voor alle snaren goed ingevijld bijvoorbeeld en de fretranden hadden net iets mooier afgewerkt kunnen worden (je voelt ze een klein beetje). En de mijne heeft 1 te hoge fret (de 2e fret), dat zijn we van PRS niet gewend. Gewicht is lekker licht (3,5kg), waardoor de gitaar heel resonant is.
Na goede setup is deze gitaar dus te gek.