Nux Atlantic Delay & Reverb

Gratis verzending verwacht tussen Donderdag, 16.05. en Vrijdag, 17.05.
Charmant, compact en handig
PupX 05.01.2021
Delay en reverb mogen niet ontbreken op mijn pedalboard. Wel wil ik dit het liefst in 1 pedaal hebben, en na veel overwegingen (bijv. ook de Source Audio Collider overwogen) kwam ik tot de conclusie dat ik in de meeste gevallen geen hele wilde/bijzondere zaken nodig heb in mijn delays en reverbs.

De Atlantic biedt evengoed drie verschillende (klassieke) delaytypes (met tap tempo via footswitch) en drie typische reverbs, met als extra bonus de 'hold/shimmer' functie EN zeker niet onbelangrijk: de keuze om de effecten serieel of parallel te laten functioneren. Er zit dus méér in dit budgetpedaaltje dat de aller-eenvoudigste basis.

De reverb kan dan weer niet tot 'reverb only' gemixt worden, zo te horen is de max setting 50/50 dry/wet. Dat is voor de meeste toepassingen meer dan genoeg maar maakt het minder geschikt om experimenteel te gebruiken. Delays auto-feedbacken is wel mogelijk.

Vervult de basisbehoeften.

Min of meer een budget strymon
Jakko 19.10.2020
Voor de prijs en de features die er op zitten is het een erg goed pedaal. Je hebt 3 soorten reverbs, 3 soorten delay, tap tempo functie en een freeze/shimmer optie voor de reverb (deze vind ik persoonlijk geweldig). Paar minpunten:
- het pedaal is relatief klein. Ergens wel een pluspunt, want het bespaart ruimte op je pedalenbord, maar het betekent ook dat ik snel ook de draaiknop per ongeluk verander als ik de delay/reverb aan/uit zet. Knoppen zitten dicht op elkaar.
- De time select functie is niet het beste. persoonlijk had ik liever gehad dat het een vast iets was zoals puur 8e noten, kwart noten etc, maar er zit veel speling in. Kan leuk zijn, maar als je een specifiek ritme wil, kan het lastig zijn in dat precies te krijgen.

Al in al, voor deze prijs, is er niet echt een beter pedaal. De eerst volgende pedaal die ik persoonlijk beter zou noemen is de TC Electronic Flashback 2 x4, die dan toch weer 50 euro duurder is, maar dat is dan ook puur een delay pedaal (die daar dan ook weer beter in is), terwijl deze heeft delay en reverb heeft.

GEWELDIGE effectenbak voor prima prijs
Bibeaux 05.02.2022
De behuizing is solide en de knoppen voelen fantastisch stevig aan. Echt een geweldige bak! De effecten zijn prima te doseren en geven mijn setup een heerlijke flow.