Superhandig!
Gigstuely 22.05.2020
Voor mij is deze Kenton perfect, aangezien ik graag een aantal externe synthesizers aanstuur (sequencen via een Digitakt of soms gewoon met Ableton, vanuit de midi-out van m'n RME).

Ik vind dit prettiger dan alle synths via hun midi-thru ports te verbinden (sommige hebben die optie zelfs überhaupt niet).

Aanrader!

TV
Doet wat het moet doen zonder poespas
Tim Verhoeff 10.07.2017
Simpele Midi Thru box met 5 uitgangen die perfect werkt. Ik heb hem aan mijn Beatstep Pro hangen en kan er zo meerdere Synths via Midi mee aansturen.

De naden zijn erg duidelijk zichtbaar, dus de afwerking laat wat te wensen over, maar hij zit verder zeer stevig in elkaar.

Meer dan inpluggen zit er niet bij, dus als je meerdere opties zoekt dan is deze niet voor jou, maar als je je DAW of je hardware sequencer wilt koppelen aan je synths, dan is dit je kastje.

Perfect voor aansluiten van midi gear.
Theoath 24.10.2019
Gebruik deze om de uitgang van master clock te versturen naar 4 synths. Alles blijft mooi gelijk lopen zelfs bij langere jams.

Pd
Kan de timing niet testen
Pan de Kwanselman 22.01.2020
Dit apparaat doet wat het moet doen.
Ik kan de timing niet testen helaas, ik weet dus niet of alles goed verloopt.

Maar er zit alleen een Schmitt-trigger in, dat is gewon één IC, dat kan uit zichzelf nooit vertraging geven.

De afwerking kan iets beter: het apparaat is soms wat scherp bij de randjes.

Ik las een opmerking over een haakse plug bij de voeding, die in de weg zat.
Die van mij heeft een rechte plug en zit niet in de weg.

Je moet een adapter hiervoor gebruiken.
Dat vind ik een voordeel, er zijn ook MIDI-kastjes die werken op Power via MIDI, nu heb ik een hele berg apparatuur maar niets daarvan levert stroom via MIDI.

Pluspunten: mooie stevige behuizing, adapter meegeleverd en heel simpele elektronica dus geen vertraging neem ik aan.

Works as expected
Pi-Qui 01.11.2021
We work in the band with several different controllers, eventide, echoplex, yamaha tc electronic. we had issues with midi but this little box solved them all. Very happy with it.

m
Werk naar behoren
mariushoog 30.08.2021
Wordt gebruikt voor het aansturen van 5 devices vanuit 1 midi controller. (Mijn Yamaha MFC-10). Doet wat het moet doen zonder merkbare latency. 1 punt van kritiek is dat het apparaat niet op mijn 9v powersupply lijkt te werken, maar moet worden gevoed door de (overigens wel meegeleverde) eigen powersupply, wat extra ruimte in mijn rack in beslag neemt. Verder dik in orde.

Kenton MIDI Verdeler
HurryingCandy 12.05.2017
De Kenton MIDI verdeler is een goed en simpel apparaatje om de MIDI out te verdelen over meerdere MIDI In/Thru (5)

Het is zoals de meeste Plug and Play. Zit een 9V voeding bij. Maar vind deze wel op een rare plek zitten. De voeding plug zit, doordat deze een hoek van 90 graden heeft, of voor een ingang, of voor de lamp die spanning aanduidt. Had beter op een andere plek kunnen zitten of had de voeding plug geen hoek gegeven.

Verder zit er geen aan en uit knop op. Het zal niet veel stroom verbruiken maar voor mensen die het niet bevalt dat er altijd een lampje aan blijft staan. Bij deze.

De plus punten van de Kenton producten waaronder deze vind ik de prijs / kwaliteit verhouding. Een MIDI verdeler zonder dat er stroom moet worden geleverd van de MIDI bronnen zelf is erg handig. Vooral voor beginners die niet te veel geld willen steken aan rand apparatuur als stroom injectoren ect.

Al met al een goed alternatief. Zonder Kenton ben je al gauw gedwongen een groot MIDI rack te kopen.

De afwerking van de behuizing, en dan vooral de randen, laat wel wat wensen over.

Ik ben er zelf erg blij mee. Werkt goed en ik stoor me niet aan het lampje en aangezien je hem waarschijnlijk niet vaak vast hebt kan ik voor de prijs de afwerking over het hooft zien als minder belangrijk.

Kwaliteit van Kenton
Rezzy 23.01.2021
In mijn verschilende setups gebruik ik uitsluitend de betrouwbare MIDI-kastjes van Kenton (MIDI Thru, MIDI Merger, MIDI USB-converter, verschillende exemplaren). Prima spul, werkt altijd, degelijke aluminium behuizing. Aansluiten en direct te gebruiken. Zero latency. Kwaliteitsprodukten.

Just works
JopieFixer 10.08.2018
I use one of these in each of my setup cases for splitting and routing midi clock to various synths and other machines. Works well, nice and small. Can't do without them anymore.

midi thru
Anoniem 22.01.2017
werkt super.. altijd strak in tempo van ableton... nooit meer problemen gehad met deze... had hier voor ander merk en daar was altijd iets mee... zeker een aanrader kenton