Harley Benton SC-Special TV Yellow

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 30.04. en Donderdag, 2.05.
KS
Mooie, met P90's uitgeruste, rock-gitaar
Kev Strat 27.05.2021
In de bijna 20 jaar dat ik gitaar speel heb ik vrijwel altijd gitaren bespeeld met humbuckers. Die klinken lekker vet, maar missen de dynamische subtiliteit die ik wel heel tof vind. Omdat ik goede dingen over P90's hoorde ben ik me gaan oriënteren op een Les Paul Special-achtig instrument met die elementen. Zo kwam ik bij de Harley Benton SC-Special TV Yellow. En wow wat een gitaar, direct uit de doos merk je dat de afwerking goed is en door mijn versterker klinkt hij fantastisch.

Ik ben zeer te spreken over de klank van de gitaar. Van subtiele blues tot scherpe rock toverde ik uit mijn versterker door alleen maar te spelen met de volume en tone knoppen. Hij klinkt lekker agressief als je wilt en zelfs bij high gain-werk (metal) blijft hij aardig overeind. Daar is hij niet voor gemaakt en je merkt dat hij het best tot zijn recht komt met iets minder drive.

Sound - Felle, maar toch veelzijdige gitaar
Afwerking - Heel fraai, doet beslist niet onder voor andere premium merken. Alleen de frets voelen in het begin nog een beetje ruw, maar dat verdween na een avondje spelen en beetje oppoetsen.
Speelbaarheid - Ik speel meestal op SG's en deze nek is vergelijkbaar. Speelt heel goed en ligt fijn in de hand
Kleur - TV Yellow zou ik het niet noemen, 'Dirty Mustard' klopt beter

Ik heb er een hele mooie gitaar bij en dat voor een hele scherpe prijs. Top!