Harley Benton Fingerpick Set

Verwachte verzenddatum: Woensdag, 8.05.
Finger picks.
JBHJBH 08.06.2017
Advice for the beginner: this is a finger-pad support...not a finger-nail replacement = 1. turn it around to protect the pad of your finger (finger-print side). 2. Tap the string more than pluck the string. 3. Give it time before abandoning them...you will get better after a while!

HB is a good set... though you might need to soak them in very hot water before placing on finger in some cases. (For those who have wider fingers for instance.)

I played bass guitar nightly with finger picks (many years) with the same set. They do start to wear down on one side eventually (with heavy bass playing) which affords easier playing. With guitar, they may last a lifetime though plastic does lose it's flexibility eventually.

If they pinch too much, hot water can help...but be careful not to burn your fingers!

Some players prefer just a thumb pick...though it never suited me...experiment!

Metal versus plastic? Try both...metal ones sound harsher on metal strings but can be shaped easier.

An sich goed
Bucket 05.07.2020
Lijkt me an sich niet zo veel verkeerd aan, maar voor mijn vingers zitten ze nog wel wat krap. Ik heb gelezen dat je ze dan met warm water een betere pasvorm kan geven.
Dus het is een prima product voor weinig geld, al zal je het misschien aan je eigen pasvorm moeten aanpassen.

Goed voor het geld
MaartenD 29.09.2017
Prima beginnersset.
Duim is beetje klein, maar dat kan ook komen omdat ik misschien dikke vingers heb! ;)

Verder niets mis mee, materiaal is redelijk dik, dus stevig, maar ik prefereer een iets dunner materiaal vanwege de controle die je houdt.

L
Prima
Lausy 18.01.2022
Heel satisfying afgewerkt, ze zijn mij alleen wat groot, maar ik heb nou eenmaal kleine dameshanden.. Verder prima

MB
Look and feel great.
Mart Bakker 03.12.2021
I bought these to try out with my slide.
It felt quite different then normal finger picking.
I liked the thumb pick because my bass notes sound clearer.
The other finger picks are slightly too small for my fingers.
I dont really use them apart from the thumbpick.

AA
Antal Adriaanse 08.06.2018
Veel te klein voor mijn vingers. Om over mijn duim nog maar niet te spreken. En nee, ik heb geen grote handen of bovenmatig dikke vingers.

Stevige Fingerpicks
DaanDolby 21.04.2020
Voor het geld wat je ervoor betaald zijn dit echt heel stevige en fijne vingerpicks. De kleuren (blauw, regenboog metalic!, groen en grijs) zijn mooi afgewerkt en een apart patroon.

Ik heb voor een 19 jarige relatief kleine handen, waardoor de picks rond mijn wijs- en middelvinger strak zitten en die om mijn pink juist losjes. De tip van andere reviewers om dit met warm water op te lossen werkte bij mij niet.

Dit maakt mij niet uit, omdat de picks relatief goed zitten en beter werken dan mijn vingers.

K
voorzichtig er mee om gaan dan zijn ze goed
Koosraaij 06.04.2020
alle fingerpicks zijn gebroken, het werkt wel maar ze breken snel als je ze te veel keer achter elkaar op wilt doen

HB fingerpicking set
Anoniem 09.09.2016
Daar ik nog niet zo lang met dit soort Picks heb gewerkt ,is het soms best moeilijk te beoordelen of iets voldoet aan de eis die van het product mag worden verwacht ,twintig jaar terug speelde ik met metalen pingerpicks van Dunlop ,op steel of gewoon electrische gitaar , maardeze Picks zijn polyester/nylon-achtig ,en knellen soms wat ,daar wen je wel aan ,de klank die ermee bereik is vrijwel hetzelfde , dus voor mij voldoen ze goed , gezien de prijs is het wel voor een ieder bereikbaar om het eens te proberen ,zover mijn gedachte er over , succes met proberen ,.

Fingerpicking set Harley Benton
Mroos 24.10.2022
Prima dingen, ik gebruik ze nu al een paar maanden en ze werken nog steeds prima. Kwaliteit is ook prima, helemaal voor de prijs.