Harley Benton DC-Junior Pelham Blue

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
d
Gitaar prima, maar..2 aandachtpunten
dickgitaar 08.11.2022
1. Element staat veel te laag, P-90 bij de brug mag best vrij dicht ( 2mm) onder de snaren, dat is de kracht van een junior. Mensen die daar niet bekend mee zijn zullken het een rotgtaar vinden, ondanks dat de bespelbaar heid top is.

2. Dat een gitaar verkleurt is mij na en muzikaal gitaarleven van meer dan 50 jaar wel bekend, maar dat een instrument binnen goed een jaar in een gewone muziekkamer, zonder in de zon te staan zo erg zijn kleur verliest lijkt mij niet normaal, is dat jullie bekend ??
Ik heb veel meer instrumenten en die reageren echt niet zo. Als hij nou het hele jaar in een zonnige kamer voor een raam zou hebben gestaan zou ik mij er iets bij kunnen voorstellen.
Normaal reageert nitocelluloselak na een flink aantal jaren zo, maar voor polyester is het voor mij een heel nieuw fenomeen en zeker in die korte tijd.
Een beetje natuurlijke relic is leuk, maar dit gaat wel erg snel......Mijn blauwe Gretsch Streamliner die ik iets later gekocht heb staat veel meer in het licht en heeft er helemaal geen last van. Lijkt mij echt een gevalletje van verkeerde lak.

Ik heb een foto gemaakt waarop duidelijk te zien is dat onder de slagplaat de kleur nog prima is maar erbuiten er uitziet als een gitaar van 20 jaar oud.
Verder speelt en klinkt de gitaar prima, maar dit is gewoon jammer.