Hosco Double Edge Nut File

Verwachte verzenddatum: Zaterdag, 27.04.
Eigenlijk veel te duur
Blixa 02.01.2020
Prima vijlen maar de prijs is kunstmatig knetterhoog.

JM
Verdient zich terug
Jon Moreau 28.04.2017
Ik zag er lang tegen op om 79 euro uit te geven aan een setje nutfiles. Op het internet gezocht naar tips en uiteindelijk met een ijzerzaag en wat keukenmessen. Begonnen. Al snel had ik twee benen topnuts moeten weggooien omdat het gewoon nooit goed wordt. Na wat doorlezen begreep ik dat het hier om speciaal gereedschap gaat. De vijlen maken exact de groef en vijlen een afgeronde basis waar de snaar in ligt zonder dat die wordt afgeklemd. Het vijlen vergt natuurlijk ook met Japans kwaliteitsgereedschap goed opletten want te veel is te veel en de groeven moeten mooi recht in de snaarrichting zijn aangebracht. Bij grote twijfel aan je eigen handigheid misschien even goed over nadenken. Ik ben er heel blij mee.

Handig, maar vrij wijd
BartDD 30.03.2021
Handig om te hebben als je zelf wat bijstel werk aan je gitaren wilt doen. De breedte lijkt mij wat too much voor een reguliere 010 set snaren, dus erg voorzichtig zijn!

Ff
Goede topkam vijl
Freddy fretless 20.09.2019
Ze zijn duur, maar het geld meer dan waard. Na jaren Chinese producten geprobeerd te hebben toch maar de aankoop gedaan en zonder spijt. Gelijk al mijn, nog in aanbouw staande gitaren, behandeld met deze vijlen en het gaat echt super. Zeker een aanrader.
Enige minpuntje is dat ze wel in een erg goedkoop plastic etuitje zitten.