Gewa DB-1 Double Bass Pickup

Levering verwacht rond Donderdag, 2.05.
Heeft veel EQ nodig, maar geeft dan wel een mooi geluid
Derrudi 25.03.2023
Ik monteerde het element eerst bij de G-snaar, in de brug, zoals in de beschrijving staat. Dat gaf echter een te dunne toon. Aan de kant van de E-snaar werd het geluid al veel voller, maar wel met nog heel veel treble van de vingers op de snaren. Met een flinke high roll-off werd het een stuk beter, een lineaire roll-off, beginnend bij 800 Hz, met -15 dB bij 20kHz. En daarbij nog een kleine dip van -3 dB rond 200 Hz (Q=4) om het laag wat strakker te krijgen. Toen kwam er een mooi vol en akoestisch geluid uit.
Vergeleken met een shadow SH950, die nauwelijks EQ nodig heeft, is het uiteindelijke resultaat wel mooier, de shadow is wat minder duidelijk in de middenfrequenties, waar juist het karakter zit.
Kortom: kun je met EQ omgaan, dan is dit een prima element.