Fender Mustang GTX100

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 15.05. en Donderdag, 16.05.
Geweldige samenvatting van vijftig jaar brilliant geluid
Renerius 23.08.2021
Deze Modelling Combo van Fender met GTX-7 footswitch voor de voet bediening is geweldig. Met een aantal goed uitgekiende knoppen en toetsen op de amp/cambinet combo, en voor de alternatieve bediening ook nog eens een aantal bedieningsmogelijkheden via een gratis app, krijg je bijna alles wat je wilt voor thuis en de kleinere zaal (hoewel 100 watt een tamelijk grote kleine zaal aan kan.) De combo herbergt zeer veel varianten van (geëmuleerd) geluid: versterkers en cabinets van weleer en nu, stompboxes, delays, modulations, reverbs, dynamics, filters etc. beschikbaar als presets. Via de app kun je nog andere presets downloaden om de 199 bestaande te completeren. Er zijn zelfs zo veel aangeboden presets dat je een aantal van de fabrieks-presets moet schrappen. Niet erg want niet alles zal passen bij je smaak. Het geluid en de afwerking zijn van hoog niveau. Fender, toch! De bediening is net niet op nvieau 5, om twee redenen. De leercurve is misschien niet heel stijl dankzij de uitgebreide handleing, maar wel lang. Er zijn veel mogelijkheden. Hoewel de handleiding voor de GTX-100 zeer informatief is, met per instelling ook nog eens een afbeelding ter toelichting, zijn er teveel opties en hun configuraties om in één keer te onthouden, ook al komen de tekst-georiënteerde gebruiker en de beeld-georiënteerde gebruiker allebei voldoende aan bod. Maar er is één zwakker punt: het expressiepedaal Fender EXP-1 voor volume en wah (en andere per pedaal bediende expressiemiddelen). Die bespreek ik apart uitgebreider, maar hier faalt de handleiding, faalt de begeleiding via Fender website en faalt de in de verpakking van het expressiepedaal bijgevoegde gebruikshandleiding. En zelfs de handleiding voor de GTX-100 is niet toereikend om dat expressiepedaal aan de gang te krijgen. Het lukt wel .....met veel eigen geduld en zelf proberen kreeg ik het voor mekaar. Maar de GTX-100 zelf is schitterend en zijn geld waard.