Ernie Ball 2730

Levering ongeveer tussen Woensdag, 15.05. en Donderdag, 16.05.
JB
Sound VS Durability
Joseph Black 04.04.2018
Ernie Ball's zijn notorious voor slechte houdbaarheid. Maar de Cobalt's doen er nog een schepje bovenop. Het is zelfs zover, dat een pakje met een best practice instructie komt om de houdbaarheid zo lang mogelijk te houden.
Ik breek deze snaren niet of nauwelijks. Ik speel metal met een 1.14mm plectrum. Ik heb veel snaren gebroken. Maar deze niet.
Deze vervang ik omdat na een maand de sound compleet dof is. De Cobalt Coating zorgt voor een high output sprankel, maar slijt ook vrij snel. Ook als je de gitaar neit vaak oppakt (ik heb ze ook op m'n back-up gehad, same problem).

So would I buy again? - YES!!
Voor mij is sound belangrijker dan houdbaarheid. En tot nu toe krijg ik de beste resultaten voor wat ik wil met deze Cobalts. En ik heb heb vanalles geprobeerd.
So words of advice; know the downsides of your strings. Evaluate if they weigh in to your upsides. Don't listen to anyone else. Play what you feel is best.