Elixir Nanoweb Baritone

Verwachte verzenddatum: Woensdag, 8.05.
Dun, maar fijn!
Sjerfoman 17.06.2020
Ik speel al jaren met Elixir 0.011 op mijn elektrische gitaar. Dit beviel altijd al goed, omdat de coating er voor zorgt dat de snaren wel 2 á 3 maanden mee gaan. Ik treed veel op, dus het zweet zorgt er anders voor dat ik elke week mijn snaren moet vervangen. Sinds 1,5 jaar speel ik nu op een Danelectro 66 Baritone en ik baalde er in het begin een beetje van dat de g snaar omwonden was, zodat bends lastig gingen. Toen vond ik deze snaren en dat was de oplossing! De baritone speelt veel lichter en Ik kan nu de g snaar benden als op een gewone gitaar. De klank is mooi helder, zoals ik van Elixir gewend ben. Toch kan het zijn dat de snaren te dun zijn voor jouw baritone. Ik speel ook nog op een Eastwood resonater baritone en op die gitaar houd ik de snaren liever wat dikker. Beter voor de hals en een vettere tone. Maar als je dus wilt dat je baritone lichter speelt, dan kan ik deze snaren zeker aanraden.