Cordoba F7 Paco Flamenco Iberia

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 8.05. en Vrijdag, 10.05.
V
Eerste Flamenco gitaar
Valentinovis 23.01.2021
Voor mij was deze gitaar de eerste grote stap naar het verdiepen in flamenco gitaar, En natuurlijk als grote fan van Paco was ik gelijk verliefd.

Ik ben erg tevreden over deze gitaar. Wat ik zelf het fijnst vind is dat de actie perfect is voor het leggen van barre akkoorden en je hierdoor ook veel meer snelheid krijgt in je speelstijl. Ik denk dat dat ook het grootste voordeel is in vergelijking met klassieke gitaren.

De gitaar ziet er zelf ook echt prachtig uit. De details die zijn genomen hiervoor zijn zeer speciaal. Pas keek ik een docu over Paco de Lucia en daarin zag je precies de tuners op zijn gitaar die ook op deze gitaar zijn gezet.

Qua sound is het een gitaar met sterke lage tonen maar ook het heldere voor stukken als Concerto de aranjuez. En wat ook terug te vinden is in andere reviews: Deze gitaar is luid!

Als afsluiting raad ik deze gitaar zeker aan voor anderen spelers die ook de flamenco technieken willen leren, Het is het voor het geld gewoon echt waard!

De bezorging van Thomann was ook weer zeer snel en alles veilig verpakt zoals ik gewend ben :)