Behringer UT300

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 14.05. en Woensdag, 15.05.
Heerlijke prijs
Tejo 01.11.2019
Je kan zeggen wat je wil over Behringer, maar deze makkers maken gewoon spotgoedkope pedalen en leveren je de kwaliteit van een BOSS pedaal met als grootste compromis de bouwkwaliteit. Als je op zoek bent naar een pedaal om te proberen zonder jouw huis te verkopen, kijk dan niet verder en koop een Behringer.

De UT300 is gewoon een prima Tremolo pedaal, prima geluid en standaard features. De bediening van tempo is altijd puzzelen en maatwerk maar dat is niet erg. Je hebt een divers assortiment aan effecten die je kan creëren voor jezelf en dat is altijd fijn voor maar 20 euro.

De bouwkwalitiet van Behringer is wat ik al zei waar je de tekortkomingen gaat terugzien, dat is niet erg maar wel belangrijk om te benadrukken. De behuizing is wat fragieler dan het pedaal wat het imiteert (BOSS). De knoppen zijn stroef waardoor het een beetje priegelen is om de juiste setting te krijgen, met name de “Rate” knop is erg gevoelig voor verandering, met als gevolg dat finetunen soms gewoon priegelwerk is.

Zijn deze punten problemen? Nee, het is een goedkoop pedaal dat doet wat je nodig hebt. Als je een pedaal nodig hebt om te proberen is het gewoon die 20 euro waard.

k
Prima
kajigu 19.12.2021
Goed geluid. Mindere kwaliteit. Voor het geld prima

Doet wat het beloofd
24-1A 06.04.2020
Erg tevreden mee. Leuk voor synthesizer. Kwaliteit van de afwerking is wat minder, maar dat kan je verwachten voor deze prijs.

prima kopie
Spraypainter 18.11.2020
Klinkt goed en de prijs is super.
Prima kopie van de boss tremolo:
zelfde VCA, zelfde range.
Het is niet "build like a tank" zoals Boss. Maar om een vergelijking te geven: ik gebruik sinds 15 jaar een metalen BOSS pedaal live en in de studio, en sinds 6 jaar ook een plastic Behringer pedaal: met beide nooit enig probleem ondervonden.