Art of Music Mini Note Magnets Silent

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 14.05. en Woensdag, 15.05.
Z
Niet echt geluidloos
Zalman 27.10.2022
Deze kleine magneten zijn werkelijk ideaal om bladmuziek op een standaard te fixeren. Ze werken alleen op ijzer-bevattende standaarden; natuurlijk niet op hout en aluminium. Veel gebruikers vinden het hinderlijk dat het een klikgeluid maakt als je een magneetje snel verplaatst.
Deze 'silent' versie van de gewone K&M-magneetjes zou het klikgeluid niet meer laten horen.
Maar dat is in de praktijk slechts ten dele merkbaar. Met enige moeite kun je een klein verschil horen tussen de normale en de silent-versie. Het product doet daarom niet wat men claimt.
Erg nodig is dat ook niet: met enige oefening lukt het om beide versies nauwelijks hoorbaar op de bladmuziek te plaatsen. Zet eerst het magneetje met een zijkant op het blad, en laat het langzaam kantelen zodat het vastzit.

AM
De max-magneet!
A. Merckx 17.11.2020
Deze magneten zijn echt de max: klein genoeg om geen noten te verbergen op je partituur, krachtig genoeg om een hele hoop papier probleemloos tegen je pupiter te houden en stil genoeg om indien nodig tijdens opnames of live te verplaatsen. Ik bestel volgende keer zonder twijfel weer deze.