Aquila 97C Alabastro Classic Set LT

Levering ongeveer tussen Dinsdag, 7.05. en Woensdag, 8.05.
MM
ouderwets geluid?
Marijn Meijer 07.03.2021
ik heb deze set gekocht om op een vooroorlogse klassieke gitaar te zetten. Model romantische gitaar met kleine klankkast en een vrij korte mensuur (62 cm). Low tension vanwege de ouderdom van het instrument. De keuze viel op deze snaren omdat ze op darmsnaren zouden moeten lijken. En ik had goede ervaringen met dit merk voor ukeleles.
Speelt lekker. Maar qua klank lijken in het hoog de onomwonden g, b en e wat achter te blijven bij de omwonden snaren. Ik heb geen ervaring met echte darmsnaren dus ik weet niet of dit zo hoort. Ik kan ook niet beoordelen of dit op een moderner, lees groter en met een mensuur van 65 cm, instrument niet heel anders zal zijn. De gitaar klinkt wel heel erg prettig maar ik neem hierna toch normal tension snaren voor deze gitaar.
De claim van de fabrikant dat hun imitatie darmsnaren een relatief korte uitrek periode nodig hebben wordt niet waargemaakt volgens mij. Reken op een week met tussendoor een paar keer flink rekken.