Shure Beta 57 Set I

Bundle offer comprising

Shure Beta 57 A

  • Dynamic Microphone
  • For vocals, toms and brass instruments
  • Polar pattern: Supercardioid
  • Frequency range: 50 - 16,000 Hz
  • Output impedance: 150 Ohm
  • Dimensions (L x Ø): 160 x 43 mm
  • Weight: 275 g
  • Includes microphone clamp and bag

the sssnake SM6BK

  • High quality microphone cable
  • XLR Male / XLR Female
  • Length: 6 m
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Ballad
  • Soul
  • Ballad Male
  • Soul Male
  • Ballad Male Dry
  • Soul Male Dry
  • Ballad Dry
  • Soul Dry
  • Show more

Further Information

Microphone Set For Guitars Yes
Microphone Set For Drums Yes
Microphone Set For Vocals & Speech Yes
Microphone Set For Cameras No
Microphone Set For Wind Instruments Yes
35 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.7 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Irgendwie mag ich es
hoho, 31.10.2011
· Assumed from Shure Beta 57 A
Ich habe das Beta 57 nun schon öfter auf einigen Bühnen als Gesangsmikrofon gesehen. Und irgendwie hat es mich immer interessiert. Als ich mir letzt einige dynamische Mikrofone für Gesang und Instrumentenabnahme zum Vergleichstest kommen ließ, musste das Beta 57 unbedingt dabei sein. Ich habe es dann auch mit seinem (schon vorher in meinem Besitz) SM Bruder verglichen.
Weitere Kandidaten waren: Sennheiser E945 und 935, Beyerdynamic M88TG und 201TG, EV RE320 und dieses Beta.

In der Sparte Gesang hat das Sennheiser E935 gesiegt (mehr auf der entsprechenden Seite). Aber auch das Beta 57 hat mir gefallen. Es hat nicht die Transparenz des Sennheiser erreicht, aber es bringt die Mitten einfach und schlicht durchsetzungsfähig nach vorne. Ich habe es behalten.

Nun zum Bereich Instrumentenabnahme. An der Snare klingt es entspannter und moderner als sein SM Bruder. Das Beta ist nicht neutral, es betont die Mitten. Aber das macht es halt gut. Geschlagen geben muss es sich bei ein paar Kondensatormikrofonen, die einfach wesentlich neutraler sind. Aber ich wollte ein dynamisches Arbeitspferd haben. Und das ist Das Beta.

Auch an hell klingenden Saiteninstrumenten hat es funktioniert (Mandola, Cister). Flöten waren okay (da war wieder das Sennheiser besser). Die Bayerdynamicvarianten waren mir alle zu dumpf. Schön rund und sauberes Signal, aber hey, warum gibt's denn da überhaupt keine Höhen? Das RE320 hatte hier und da mal die Nase vorn, war an anderer Stelle dann wieder total abgeschlagen. Insgesamt zeigt es einen sehr eigentümlichen und unhomogenen Frequenzgang, für den ich wohl hier einfach nicht die passenden Instrumente habe.

Ich habe das Beta 57 behalten als alternatives Gesangsmikro, als entspanntere Variante zum SM Bruder und für diverse Instrumentabnahmen, die noch so kommen mögen. Und wie gesagt, irgendwie mag ich es.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Vielseitiges Instrumenten- und Gesangsmikro
Emmylou, 20.10.2009
· Assumed from Shure Beta 57 A
Ich verwende das SHURE BETA 57 gleichzeitig auf der Bühne als Abnahmemikro für meine Geige, als auch als Gesangsmikro.

Die Superniere ermöglicht es mir ohne große Veränderung des Winkels, oder der Stellung des Mikrofons, sowohl eine sehr gute Abnahme des Instruments, als auch eine angenehme Flexibilität im Gesang zu erreichen. Im Gegensatz zu anderen Mikrofonen hatte ich bis dato noch keine Rückkoppelungsprobleme, obwohl der Übertrgaungsbereich sehr groß ist. Da ich ohnehin kein Fan von Kompression, künstl. Effekten und ähnlichem bin, kommt mir der natürliche Klang des Mikros sehr entgegen. Ebenso genieße ich die Dynamik des SHURE BETA 57, da ich es als Akustikmusikerin geöwhnt bin mit diesen selbst erzeugten Stilmitteln zu arbeiten, was mit andern Mikrofonen nicht immer so gut möglich ist.

Einzig allein an die Größe des Mikrofonkopfes mußte ich mich erst gewöhnen, vor allem beim Singen - dort ist man eher große Mikrofone gewöhnt, bei denen natürlich auch der Schwerpunkt anders verteilt ist.

Aber nach einiger Zeit liegt das Mikro dann auch wie gewohnt gut in der Hand....
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Universell einsetzbar
jneo2001, 04.11.2009
Das Shure SM 57 ist ein dynamisches Mikrofon, das für verschiedenste Einsatzgebiete entwickelt wurde. Ähnlich wie sein kleiner Bruder das SM 57, kommt es bei Musikern wie Tontechnikern gleichermaßen gut an. Durch seine große Verbreitung weiß jeder, womit er es zu tun hat. Egal ob Ampabnahme, akustische Gitarre, Flöte oder andere Gebläse wie Sax, das Beta 57 ist den meisten Abnahmesituationen gut bis sehr gut gewachsen. Auch als Gesangsmikrofon läßt es sich problemlos einsetzen. Die Empfindlichkeit ist hoch genug um auch Instrumente mit niedrigem Pegel ausdruckstark abzunehmen, reagiert aber trotzdem unkritisch auf Rückkopplungen oder Nebengeräusche.

Ich setze das Beta-57 zur Abnahme meiner Akustikgitarre, für Tinwhistle und Gesang ein. Ein Beispiel: Der bekannte Jazzsaxophonist Richard Wester zieht das Beta 57 dem wesentlich teureren Sennheiser MD-421 im direkten Vergleich vor.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
quality
sound
Tut genau was es soll.
FlorianF., 18.01.2012
· Assumed from Shure Beta 57 A
Ich benutzte das Mikrofon überwiegend für die Abnahme der E-Gitarre. Im Vergleich zum SM57, was ich öfter in Benutzung habe muss man nicht soo viel am Sound biegen.
Mir gefällt besonders gut, dass es vom Sound her einem schon viel EQ Arbeit abnimmt, wenn man mit dem E-Gitarren Sound in Richtung Rock will.
Für die härtere Metal-Gangart könnte es auf dauer etwas zu "brizzelig werden". aber Geschmackssache.
Generell ist der Sound des Mikros, aber sehr abhängig von der Position wo es sich vor dem Verstärker befindet. Wenige Zentimeter entscheiden zwischen sehr Bassig und "Kreischig". Das ist vermutlich der Supernieren Charakteristik geschuldet. Die bietet aber Abseits davon viele Vorteile.

Verarbeitungstechnisch gibt es nicht viel zu meckern wie bei den meißten Mikros die man zu kaufen bekommt. Das Einzige was mich stört ist der blaue Ring, welcher sehr leicht von der Kapsel abgeht.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
133 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery approx. between Thursday, 11.03. and Friday, 12.03.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-4800
FAX: +49-9546-9223-4899
Phone: +49-9546-9223-35
FAX: +49-9546-9223-24
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Online Guides
Stage Vocal Mics
Stage Vocal Mics
There are many vocal microphones that are suitable for stage use, from the cheapest dynamic to the most expensive condenser.
Online Guides
Recording  Choirs
Recording Choirs
Recording choir music is always a challenge, even though it might not seem to be at first.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
(1)
Recently Viewed
Roland FP-30X BK

Roland FP-30X BK; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

Recently Viewed
Roadworx Microphone Arm

Roadworx Microphone Arm, microphone desk arm with cable management, cables with a diameter of up to 8mm can be attached to the underside of the arms with a clip system, aluminum construction, locking central hinge, 3/8 "thread connector with 5/8"...

Recently Viewed
IK Multimedia AXE I/O + AmpliTube 5 MAX

USB 2.0 Audio Interface with Guitar Effects Software Audio interface specially designed for guitarists, 2 Inputs for instrument-, line- and microphone signals with discrete class-A preamps and switchable 48 V phantom power, Hi-Z instrument inputs at the front, of...

Recently Viewed
Lehle Dual Expression

Lehle Dual Expression Expression Pedal; 2 outputs; active & wear-free with a precise magnetic Sensor; Two digital Potentiometers, working with analogue Voltages, are used for the precise and reliable generation of Expression Data with more accuracy; both Outputs can control...

Recently Viewed
Zoom Am7

Zoom Am7, mid-side stereo microphone for Andriod devices; USB type C connection; 90º / 120º / M-S mode switchable; max. SPL: 120dB; resolution: 44.1kHz / 16Bit, 48kHz / 16Bit; for creating videos, podcasts, vlogs and more; two modes: audio and...

(1)
Recently Viewed
Rode VXLR Pro

Rode VXLR Pro; Plug adaptor with transformer and power converter; TRS mini jack (3.5mm) to XLR3M; integrated voltage converter from phantom power (12 - 48V) to plug-in power (4V); for connecting VideoMic, VideoMic GO, VideoMicro, VideoMic Pro, VideoMic Pro+, VideoMic...

Recently Viewed
Showtec ACT Fresnel 50 WW

Showtec ACT Fresnel 50 WW; DMX controlled Fresnel theater spot complete with barndoor, filter frame and 1.5 m connection cable; 40 W COB LED; Color temperature: 3200 K; Luminous flux: 3400 lm; manual zoom (10 ° - 58 °); manual...

Recently Viewed
Decksaver Pioneer DJ DJM-S11

Decksaver Pioneer DJ DJM-S11 - for Pioneer DJ DJM-S11; Protects against dust, dirt, liquids and shocks; Milky transparent surface; High quality; Made of polycarbonate; Dimensions (LxWxH): 27,20 x 43,00 x 3,5 cm, Weight: 0,5 kg

Recently Viewed
Roland FP-30X WH

Roland FP-30X WH; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

Recently Viewed
Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey

Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey; studio desk with 19" rack and keyboard tray; offers space for computer monitors (2 x 30"), keyboard, mouse, DAW controller, monitor controller etc.; 2x 4U 19" racks and central drawer; extendable tray, height adjustable...

Recently Viewed
Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion

Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion; Effects Pedal; Intense, aggressive sound especially for modern Metal Styles; the 3-Band EQ offers a wide tonal range; The Noise Gate eliminates unwanted Noise when you stop playing; compact Footprint; Controls: Vol, Gate, Dist,...

Recently Viewed
Elation KL Fresnel 150W 6" CW

Elation KL Fresnel 150 W 6" CW; LED Fresnel spotlight incl. barn door and colour filter frame; infinitely variable manual zoom from 15° to 38°; homogeneous 16-bit dimming; dimmer mode, dimmer curve and dimmer delay can be adjusted according to...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.