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Gibson BurstBucker #3 NC

38

Pickup # 3

The first humbucker was the PAF by Seth Lover (the PAF was named by the "patent applied for" pickerl on the underside), and it was found not only on the legendary Gibson guitars such as the Les Paul, SG , ES series, but also on the exotics like the Flying V or Explorer. For many guitarists it is still the best; Not a screamer, it's much too classy for that, ​​but it can sing like no other pickup.

Gibson already has the official PAF heir with the Classic 57. But since the first humbuckers were not yet machine-wrapped with today's precision, the legendary early PAFs have a very wide range of tolerances, with different winding ratios and outputs.

The Burstbucker #3 has significantly more output than its #1 and #2 counterparts. It retains the characteristic vintage PAF sound. A very good lead pickup that can be combined with a # 1 or # 2 at the neck

  • BurstBucker - the follow-up model to the 57 Classic humbucker
  • With higher output
  • Nickel Cover
Available since March 2003
Item number 161815
Sales Unit 1 piece(s)
Active No
Wiring 2-Conductor
Output High
Cap Yes
Colour Nickel
Position Bridge
143 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
Available in several months
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38 Customer ratings

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17 Reviews

J
Very Verstile burstbucker
Jamie4783 06.03.2017
I play mostly metal but always wanted to try burstbucker pickups since Brandon small uses them in his signature guitars at first I was going to use his set but the output was a bit low for my liking so I did my homework on burstbuckers thanks to Gibson and I decided on the 3 in the bridge and the 2 in the neck very happy with purchase
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A
Quality Product
AndyLock 30.05.2020
Gibson, need I say more.

Quality pickups for home use. If you gig live Seymour Duncan's have the edge.

These sound great and give you feedback with gain at low volume, loud they can be a handful, Loud I recommend the SD's
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D
Gibson Burstbucker
Dave1983 16.12.2009
Vor längerer Zeit hatte ich mir eine Gibson Les Paul Studio zugelegt.

Diese Gitarre war ab Werk mit Gibson Burstbucker Pro Pickups bestückt. Da ich seit Jahren Seymour Duncans spiele (SH-4), habe ich mir wohl eingebildet, dass in die Gibson ebenfalls Duncans gehören ;)

Die Duncans sind etwas zurückhaltend, wenn es um die Mitten geht. Bei Riffs entsteht so dieses knackige Rollen, aber für meine Ohren werden dadurch auch die Leads "dünner".

Also - der Entschluss war gefasst: Gibson PUs mussten wieder her. Anfangs habe ich mich für Gibson 498T und 490R entschieden, aber nach einer sehr netten Diskussion mit einem Mitarbeiter der Gitarrenabteilung wurden mir die Burstbucker empfohlen.

Ich kann diese Empfehlung nur weitergeben. Vor allem, wenn man das Volumepoti ins Spiel mit einbezieht, bleibt der Klang beim herunter drehen des Potis stetig "weich", während bei den Duncans zwar die Verzerrung zurück ging, aber das aggressive Rollen in dem oberen Bereich weiter vorhanden ist.

Gesagt sei noch, dass die Burstbucker Pickups gegenüber der Burstbucker Pro Variante nicht gewachst sind. Das ist vorteilhaft, wenn man den Pickup splitten will. Leider gibt es den Tonabnehmer nur in 2-Ader Ausführung, aber mit ein wenig Geschick lässt sich mit einem Skalpell die Kappe des PU's entfernen (Lötstellen durch schneiden). Die 2 Spulen sind intern über 2 Drähte, dass mit einem Isolierband verklebt ist, verbunden. Man entfernt das Isoliertape und lötet einen 3ten Draht als Abgriff hinzu. Anschließend wieder isolieren und Kappe drauf :)

Mit einem Push Pull Poti lässt sich nun prima der Tonabnehmer splitten. Hat bei mir wunderbar geklappt. So sind auch weiche, klare Clean Sounds möglich, die man von diesem Pickup wohl gar nicht kennt.

Auch Gitarristen, die ihre Epiphone aufwerten wollen, kann ich diesen Pickup ohne Einschränkung empfehlen.
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J
Du bon rock n roll sur vitaminé
Jean-Luc733 29.06.2011
Micro monté sur une gibson les paul custom figured limited edition en chevalet, couplé à un Burstbucker 1 en manche.
Micro avec un bon niveau de sortie (assez élevé), son à mi chemin entre le vintage et le modern, mais plus axé sur le vintage.
Micro qui reprend le son caractéristique des 57 mais avec plus de puissance.
Le son est aéré, avec des médiums bien présents, des basses rondes et des aigus précis.
Les harmoniques sortent très facilement, et les palm mute sont très puissants.

Le micro sonne très rock n roll, mais on peu le pousser jusque dans le heavy sans problèmes. Ce n'est pas non plus un micro métal pour du trash ou du death !!

Il répond bien aux variations de volumes.

En clean il est tres claquant et cristallin, en crunch c'est du bonheur et en saturation un vrai régal !!!

Bref moi je l'adore.
avant cela j'avais essayer de monter un Burstbucker pro, mais tros moderne ... grain trop serré...
498T lui aussi trop moderne, trop compressé.

En résumé, micro avec un esprit vintage qui a bien la patate, très équilibré avec une légère pointe dans les médiums qui lui donne ce son très typé rock n roll a l'ancienne, mais qui peu s'aventurer dans du rock plus moderne.
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