the t.bone EM 700 Stereo Set

Leverans beräknas mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
EM 700 Stereo Set
Anonym 21.07.2014
Dessa småmembrans kondensator mikrofoner låter förvånansvärt stora.
De levererades med stereo hållare som var av riktigt bra kvalitet tillhörande puffskydd och kommer i en stadig liten väska, plus för det!
Jag har använt dessa till det mesta, de fungerar dock bäst på akustiska instrument tycker jag. Jag plockar hellre fram dessa eller en av dom till akustisk gitarr än en stormembranare, och använder man båda kan man få ett väldigt stort ljud som täcker hela gitarrens register.
Det dom används till mest är som overhead till trummor, cymbaler låter väldigt naturliga genom dessa.
Till vardags står dom alltid uppställda och inkopplade för att föreviga snabba idéer i replokalen :)

Rekommenderas och vi har redan köpt fler för att ha för närmickning till hihat och ride vid inspelning.

Billiga men rätt ok
Anonym 16.02.2016
Köpte dessa närmast för att jag var nyfiken på hur bra så här billiga mikrofoner kan vara. Under 50 euro för två! Testade på flygel, och de klarar inte högt tryck särskilt bra, producerar konstig dynamik, men helt katastrofala är de inte.

Som A/B eller ORTF-ambiensmikrofoner i kyrka eller konsertsal är de säkert bättre, men då behövs ett bättre (dyrare) X/Y-stereopar som huvudsakliga mikrofoner av typen Audio Technica AT4041 eller Røde NT-4, vilka kostar visserligen tio gånger mer.

Men EM 700 har ett fantastiskt bang-for-the-buck, och har man låg budget, köp dessa. Med lite processing i ljudet (eq, ambiens, mastering), märker ingen att ursprungsljudet är gjort med superbilliga mikrofoner. Det handlar ju om lyssning sist och slutligen.

C
overhead mikrofon
Classe 10.05.2017
använder som overhead och till hihat. funkar kanon!

Fungerar helt ok
Anonym 26.01.2016
Dom fungerar helt okej. Inte alls mycket brus i diskanten och diskanten känns överlag ganska stabil. Mycket för så lite pengar. Dock fann jag ett smått brummande ljud, inget som man tänker på sen vid inspelning men när det är tyst blir man lite smått irriterad.

small and neat
Stormlex 05.12.2022
Although needing more gain than anticipated, they do a good job of what they're designed for.

CE
Bra mickar
Christer E. 18.11.2015
De här mickarna är bra för sitt pris, rekommenderas!