Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Onsdag, 15.05. och Torsdag, 16.05.
T
Vacker apparat
Tordapa 25.09.2021
Detta är en prisvärd förstärkare. Den är estetiskt tilltalande och inte speciellt tung. Med en single-coil gitarr så är drive funktionen super funktionell, inte ett dugg fuzzig som andra har beskrivit den på ”internet”.
Reverbet passar inte mig speciellt bra men jag gillar stora ”fendriga” reverb.
Detta reverb är mer lagom vilket troligen tilltalar flertalet användare. Ljudet från förstärkaren är varmt och tweed aktigt. Jag skulle vilja kalla detta för en typisk blues förstärkare. Jag tycker inte det låter lika högt som en typisk 15 watts rör-förstärkare men det är min åsikt. Den skär igenom mixen alldeles utmärkt ändå. Jag rek köp av en omkopplare för boost och drive. Det är nog ett måste. Boost gör sig väldigt bra vid solo eller annan aktivitet som kräver några extra decibel. Mycket funktionell.
Uppdatering: Mitt exemplar brummade vid användning av reverbet, det var en enkel fix, jag bara tryckte in kablarna från reverbet in i förstärkaren och den jordades korrekt efter det. Inget mer brum.