SSL Fusion

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 7.05.
t
Bra enhet för mixning
triad 12.03.2020
Ger dig fler analoga moduler i en smart enhet.
+ Vintage Drive - riktigt bra på att ge musiken extra upplevd musikstyrka. Tänk Oxford Inflator
+ Stereo Image - Snygg breddare som jobbar lite annorlunda jämfört med mina plug ins.
+ Transformator - "magiska knappen" som alltid låter bättre intryckt. Ger musiken en analog känsla som man vill låta musiken passera igenom.
+ Enheten är gjord på ett sätt att jag inte tittar så mycket på värdena då jag rattar, jag går helt på öronen vilket är ett stort plus.

*För lätta knappar i vikt. De känns något plastiga, speciellt de som inte är stegade.

* Input och Output är inte steppade vilket försvårar recall. Jag hade föredragit att alla var stegade.

* Ingen gain efter Vintage drive - denna modul ger en hel del volym vilket gör att man måste sänka output. Det blir med andra ord svårt att göra en A/B mellan att ha Driven på eller av.

* Saknar en inbyggd kompressor

Mellanmjölk

* Violet EQ - är bra men inte suverän

* HF compressor - Väldigt bra i vissa fall, i andra gör den inte mycket

Överlag är jag nöjd med min Fusion - man får mycket för pengarna och den är taktil att arbeta med. Inga siffror att stirra sig blind på utan man går på hur det låter... och det låter nästan alltid bättre än mina plug ins. Perfekt för din 2 Bus eller dina STEMS. Rekommenderas.